A Toyota tokiói kereskedelemi vezetése a The Timesnak úgy nyilatkozott: a Hondával folytatott árverseny hamarosan jelentős költségcsökkentésre kényszeríti a Toyotát, ha csak a cég nem akarja a hibridpiac első helyét átadni a Honda Insightnak.
A Toyota Pirus alapmodelljét jelenleg 2,3 millió jenért (5,37 millió forint) forgalmazzák Japánban, de a cég szerint az árat le lehet nyomni 1,9 millió jenre (4,37 millió forint). Bár a döntés rosszul érinti majd a céget, az árcsökkentés valószínűleg az egész világot érinti majd, mivel a Honda új modellje fokozott versenyképességre kényszeríti a világ legnagyobb autógyárát. A Toyota emellett márciusban várhatóan újabb Priusszal lép a piacra, 2011-ben pedig egy még olcsóbb Prius kerül a szalonokba.
A Toyota számára komoly gondot okozott a Honda Insight, mivel 2003-as bevezetése óta e modell érkezéséig nem talált komoly versenytársa a hibrid piacon. Az erőviszonyokat tovább módosíthatja az új Ford Fusion érkezése – az amerikai hibrid a protekcionista gazdasági légkörben rivalizálhat a két japán céggel.
Eközben a gazdasági válság egyik vállalatot sem kíméli: a Toyota ötven év után első éves veszteségét könyvelheti el. A Honda egyenlege ugyan pozitív maradhat, de ennek ára néhány, a cégnek kedves részleg – így a Forma-1-es csapat – feláldozása.