Ugyanakkor, ha a számok mögé nézünk, pontosabban ha a teljes piacot fajtánként és szegmensenként, ezzel ellentétes tendenciákat is megfigyelhetünk. A fejlődés üteme eltérő, sőt az előjele is ellentétes ha a személygépkocsi és a kishaszonjármű piacot külön-külön elemezzük. Míg a személyautó eladások 5.73%-kal csökkentek, addig a kishaszonjármű piac 6.80%-os növekedést mutat.
A személygépjármű piacon belül szembetűnő, hogy míg az árérzékeny mini és kisautó szegmensek részesedése jelentősen csökkent, addig a többi kategória részesedése a luxusautók kivételével nőtt. Különösen látványos a növekedés az alsó-közép kategóriában és a terepjáró szegmensben. Az előbbi kategóriában a Suzuki SX4 és a KIA Ceed, míg az utóbbi szegmensben a Nissan Quasquai, Nissan Pathfinder, a Honda CR-V és az Opel Antara modellek eladásai jelentették a növekedés motorját.
A személygépjármű piacot változatlanul a Suzuki vezeti (31900 darab – 18.58% részesedés), sőt a piaci részesedését is ez a márka tudta a legnagyobb mértékben növelni az előző évhez képest (+1.47%). A márkák abszolút sorrendjében az Opel (20005 darab – 11.65% részesedés) és a Ford (18844 darab – 10.98% részesedés) foglal még el dobogós helyezést, míg a piaci részesedés növekedésben a KIA (+0.73%) és a Honda (+0.57%) jeleskedtek még.
A kishaszonjármű piacon a Ford a listavezető (3663 darab – 16.71% részesedés), majd a Fiat (2499 darab – 11.40% részesedés) és a Volkswagen (2146 darab – 9,79% részesedés) következik. A piaci részesedés növekedésben pedig a Peugeot (+1.83%) a Fiat (+1.41%) és a Nissan (+1.37%) foglalják el a dobogós helyezéseket.