A március 4-én bemutatott autó elsősorban technikájában különbözik elődjétől, és japánban már a szalonokban kínálják. Az új, átdolgozott kétliteres erőforrás kevesebbet fogyaszt elődjénél, nyomatéka lényegesen, teljesítménye csak valamivel lett nagyobb. Ugyanakkor a gyártó ígérete szerint az EVO IX-es sokkal kezesebb lesz elődjénél.
Az autó maximális nyomatéka 407 Nm-re emelkedett, a teljesítmény pedig 270-280 lóerő körül lesz, bár erről hivatalos adat még nincsen. Az autónak három változata van: a legdrágábbat, a GSR-t a hatsebességes váltó mellett Sport ABS-sel, aktív középső differenciálművel, valamint AYC hátsó felfüggesztéssel szerelték fel, amely a kormányozhatóságot a hátsó tengelyen elektronikusan vezérelt nyomatékelosztással javítja. A GT és RS modellek nem sokban különböznek ettől. Az RS változat titán-magnézium feltöltőt kap, viszont csak öt sebességes, míg a GT-t az előbbi kettőből gyúrták össze, szintén ötsebességes váltóval. Az összes modellhez jár az alumínium motorháztető, mint már az előd modellnél is. Nagyobbak lettek az első légterelő beömlői, és még jobb lett a hajtáslánc is.
A hazai árról csak annyit tudni, hogy előre láthatóan 10 millió forint alatt marad.