A reggel kezdődött, napos időben tartott rendezvény sikerét mi sem bizonyítja jobban, minthogy a gépcsodák még délután négykor is karistolták a börzsöny talaját.
A szervezők kifejezték reményüket, mely szerint a márka a nem túl távoli jövőben itthon is elnyeri hírnevéhez és műszaki paramétereihez méltó népszerűségét. A vártnál is többen, mintegy 80 márkatulajdonos, és összességében több mint 150 résztvevő volt jelen az I. Országos Subaru Márkatalálkozón.
A szombat reggeli, műegyetem rakparti gyülekezéssel kezdődő rendezvény zászlós felvonulással folytatódott Budapest belvárosán keresztül, majd a menet Nagymaros felé vette az irányt, ahol a program a Törökmezei Turistaháznál folytatódott. A vetélkedőkön, bográcsoláson, és sportversenyen kívül az informálódás is szerephez jutott.
Dr. Emőd István egyetemi docens az összkerékhajtásról és a hill assistant (visszagurulás gátló) rendszer műszaki alapjairól tartott előadása gondoskodott a rajongók és az érdeklődők tudásának mélyítéséről. A szakember többek között kiemelte, a Subaru az egyetlen autógyár, amelyik minden modelljét kizárólag állandó összkerékhajtással állítja elő.
A hivatalos program végén többen autós akrobatikával is szórakoztatták az egybegyűlteket. A rendezvény nem volt minden előzmény nélküli, hiszen a több éve spontán szerveződött Subaru Klub korábban már rendezett találkát a márka szűk körű rajongóiból álló baráti társaságnak. Az idén a Klub természetes partnereként az Emil Frey Import Kft. is beszállt a szervezésbe, és támogatásának köszönhetően az esemény országossá növekedhetett. Mi több, a márkahívők táborát egy szlovákiai és egy svájci résztvevő is kiegészítette, ez utóbbi be is söpörte a találkozó legszebb autójának járó elismerést.
Sávos Lajos, az Emil Frey Import Kft. fb. elnöke, illetve Giczy András, a Klub vezetője köszöntötték az egybegyűlteket. A találkozó után mindketten úgy vélték; a rendezvény hangulata, színvonala elérte célját, és bíznak abban, hogy az autók kiváló tulajdonságait – a klub tántoríthatatlan tagjain kívül – a hazai autós társadalomból is mind többen felfedezik majd. A két házigazda kijelentette: az eseményt mostantól évről-évre megrendezik. Sávos Lajos hozzátette: a márka az európai eladásokhoz képest még alulreprezentált hazánkban, kiváló tulajdonságai kevésbé ismertek, ám mindent megtesznek, hogy ez változzon, így többek között országos értékesítői hálózat kiépítésén fáradoznak.
Olyannyira így van ez – avat részletekbe az elnök –, hogy az országosan tervezett nyolc új képviseletből néggyel a tárgyalások már a szerződés aláírásának küszöbén állnak. Agresszív marketingkampányokat is indítanak ebben az évben, hogy közvetlenül is megismertessék a világ egyik legjobb autóját a magyar közönséggel.