Prof. Dr. Martin Winterkorn, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, valamint a FAW-VW vegyesvállalati partner részéről Zhu Yanfeng, a FAW-csoport elnöke, illetve Qin Huanming, a FAW-Volkswagen Automobile Co., Ltd. vezérigazgatója egyaránt az új Audi A6L jelentőségét emelték ki a kínai piac számára.
Winterkorn így fogalmazott: „Az Audi A6L hosszított változatában kizárólag Kínában készül a helyi piac számára. E prémiumkategóriájú termékkel kínai vásárlóink igényei tekintetében már egy lépéssel előrébb tartunk, mint a világ többi részén.”
A máris többszörösen kitüntetett – többek között a „Weltauto des Jahres” díjjal elismert – A6 Európában az igényesség és a minőségi kidolgozás mércéjének számít. Németországban a „2005 legjobb autója” elismerést is elnyerte, míg Olaszországban vezető formatervezők „A világ legszebb limuzinjának” választották. „Célunk az új Audi A6 sikereit Kínába is eljuttatni – folytatta Winterkorn.
Az A6L modellel az Audi olyan autót kínál, amely a menetkényelem, a luxus, a térkínálat és a dizájn tekintetében vetélytársai előtt jár. A kifejezetten a kínai útviszonyokra hangolt futómű kiemelkedő lengéskényelmet biztosít, különösképpen az opcionális adaptív légrugózás választásakor. Az A6 limuzinhoz képest tíz centiméterrel meghosszabbított tengelytávjával az Audi A6L egyedülálló ajánlatot képvisel. A tengelytáv e bővítésének előnyeit a hátsó utasok élvezhetik, akik így e járműszegmensben egyedülálló lábtérrel rendelkeznek.
Az Audi A6 magas fokú minőségével és formavilágával aratott komoly elismerést. Qin Huanming, a FAW-Volkswagen Automobile vezérigazgatója így fogalmazott: „Az Audi A6L igazi dizájn-mestermű”. Jó példa erre a „singleframe” hűtőráccsal kialakított új családi arculat. Az Audi A6L azonban más tekintetben is mércét állított: a vásárlók a quattro állandó összkerékhajtással is megrendelhetik, amellyel az Audi immár 25 esztendeje az utakon is hatásosan igazolja „a haladás technikáját”.
Az Audi a quattro hajtást a még 2005-ben rendelhető 3,0 literes hathengeres (218 LE) és 4,2 literes nyolchengeres (335 LE) motorokkal kínálja. Az Audi kínai kínálatában ezzel első ízben szerepel nyolchengeres erőforrás az A6 számára. A 2,4 literes, 177 lóerős motorral már a kezdetektől egy további hathengeres is rendelkezésre áll. A négyhengeres 2.0 TFSI 170 lóerővel röviddel később érkezik.
A vásárlók egy manuális és két automatikus váltómű – a multitronic (2.0 TFSI, 2.4 és 3.0 fronthajtással) és a tiptronic mindkét quattro változat esetében – közül választhatnak. Az Audi A6L más tekintetben is ugrást képvisel a technikában. Az MMI kezelési koncepció az olyan legkülönfélébb funkciók egyszerű kezelését teszi lehetővé, mint a telefon, az audio-rendszerek vagy a navigációs berendezés, de a jármű egyes beállításai is megváltoztathatók. Ha a vásárló az adaptív légrugózást is megrendeli, az MMI segítségével a futómű beállítását a sportostól a kényelmesig változtathatja. Ha a vezető nem választ beállítást, a jármű magassága fokozatmentesen az útminőséghez és a sebességhez igazodik.
A kényelmi felszereltség szintén nem hagy kívánnivalót maga után. Az MMI kínai nyelven, a servotronic, a bőrbevonatú kormánykerék és a fény- / esőszenzor csupán néhány példa a széles körű alapfelszereltségből. Az Audi A6L természetesen a normál limuzin gazdag biztonsági felszereltségével is rendelkezik. Ebben az ESP rendszer legújabb generációja, a függöny-, az első és az oldallégzsákok egyaránt megtalálhatók.
Az Euro-NCAP töréstesztje során az Audi A6 az ötcsillagos minősítést, azaz a lehető legjobb értékelést szerezte meg. Az Audi A6 modellt az elmúlt hónapok során szinte minden díjjal kitüntették, amelyet egy autó elnyerhet. A „World car of the year” cím mellett jelentős nemzetközi járműves kitüntetésként az „Auto 1” elismerést is megszerezte. Winterkorn így kommentálta: „E döntések számunkra egyértelmű megerősítést jelentenek termékstratégiánkhoz: mindenből a legjobbat.” Zhu Yanfeng, a FAW-csoport elnöke az A6L bemutatójával kapcsolatban hangsúlyozta: „Az Audi A6 az elmúlt évek során az értékesítés, a piaci részesedés és a vevői elégedettség tekintetében egyértelműen maga mögött hagyta vetélytársait”. Mindeddig 200 ezer Audi A6 készült Kínában, amely Winterkorn szerint már ma az A6 limuzin világszerte legnagyobb piacának számít.
Az A6L modellel az Audi új mércét kíván állítani. Az Audi A6L, amely április 21-től a Sanghaji Autókiállításon is látható lesz, várhatóan az év közepén jelenik meg a kínai piacon.