Pénteken kezdődik meg a második generációs Swift modellek sorozatgyártása a Magyar Suzuki Rt. tavaly létesített új gyáregységében, s aznap hozzák nyilvánosságra a kocsi fogyasztói árát is.
Lapunk értesülése szerint a legolcsóbb, 1,3 literes motorral ellátott modell ára 2,1 millió forint körül lesz. A magyar kisautópiacon ugyanis még mindig kétmillió forint számít az úgynevezett lélektani határnak. Tihanyi Tamás, a társaság PR-vezetője nem kívánta kommentálni információnkat, azt azonban elmondta, hogy az Ignishez hasonlóan a Swiftél is lesz egy „induló árú” kivitel, amelyben azonban szintén az alapfelszereléshez tartozik a két légzsák és az ABS. A márkakereskedőknek is csupán pénteken küldik el az árlistát, amelyben a legtöbb kivitel ára 2,5 és 3,5 millió forint között lesz.
Az új Swiftet az Ignis család árszintje fölé pozicionálták azt követően, hogy január 24-től a Magyar Suzuki jelentősen csökkentette kiskereskedelmi árait. Így a legolcsóbb Ignis ma 2,05 millió forintba kerül, a GS-fel-szereltségű turbódízel modell pedig 270 ezer forinttal kerül kevesebbe. A márka azért kényszerült erre, mert a 2003-as 19,1 százalékról tavaly 16,3-re csökkent a piaci részesedése, miután közel 3 ezerrel kevesebb Suzukit vásároltak Magyarországon, mint tavalyelőtt. Az árcsökkentést egyébként tavaly októberben kezdte a Magyar Suzuki, amikor a Dacia Logan piacra lépése miatt 1,99 millióról 1,848-ra vette vissza az Opellel közösen tervezett Wagon R+ alapárát. A modell gyártását januártól az Opel gliwicei (Lengyelország) üzemébe helyezték át, ahol a testvérmodell, az Opel Agila is készül. A hazai kereslet alakulásától függ, importálják-e a lengyel Wagon R+ kocsikat Magyarországra, ám a tavalyi gyártásból még mindig több mint ezer van a kereskedőknél.
A Wagon R+ gyártásának áthelyezése ugyanakkor nem érinti a magyar beszállítókat, hiszen a tavalyi 95 ezerrel szemben az idén 140 ezer gépkocsi hagyja el a szerelőszalagokat, így még több alkatrészre van szüksége a gyárnak. A tervek szerint mintegy 60 ezer Ignis és 80 ezer Swift készül Esztergomban, s ez utóbbi kezdetben csak ötajtós változatban lesz kapható. A kereskedőknek a hónap közepétől szállítják ki az első 1,3, illetve 1,5 literes, korszerű benzinmotorral ellátott autókat.
Tavaly 60 milliárd forintot fordítottak az esztergomi gyár fejlesztésére, amely során egyebek között 250 új hegesztőrobotot is telepítettek. Ezzel összefüggésben 700 új munkahely is létesült, így a társaság alkalmazottainak száma 2700-ra emelkedett. Az idén további, mintegy 40 milliárd forintot fordít a Suzuki kapacitásbővítésre, így év végére 200 ezer autó kibocsátására lesz képes a gyár. Ekkor, decemberben kezdődik a FIAT-tal közösen tervezett szabadidő-autó próbagyártása. A szabadidő-autóról egyelőre csak azt tudni, hogy nagyobb lesz, mint az Ignis, és két-, valamint négykerék-meghajtású változatban egyaránt piacra dobják.
A tavalyi, mintegy 205 milliárd után 300 milliárd forintos árbevételt tervez a Magyar Suzuki Rt. erre az évre. Tihanyi Tamás kiemelte, hogy a társaság tavaly lépte át először a százezer darabos értékesítési szintet. Ebbe természetesen a magyar piacra importált és a gyár által exportált modellek is beleszámítanak. Az idei értékesítési terv már 150 ezer jármű eladásáról szól.