Hamburgi látogatása után első útja a müncheni repülőtér mellett található hidrogénkúthoz vezetett, majd megnézte a BMW csoport Kutatási és Innovációs Központját. A bajor konszern Nagy-Britannia egyik legnagyobb befektetője.
A herceg látogatásának célja a Nagy-Britannia és Bajorország közötti gazdasági kapcsolatok további erősítése. York hercegének különleges érdeklődése intenzív angol-bajor együttműködést alapozhat meg a kutatások és fejlesztések terén. A herceg által is megcsodált hidrogénkút több mint öt éve nyitotta meg kapuit Münchenben, és a maga nemében egyedülálló a világon. Raymond Freymann professzor, a BMW kutatási részlegének igazgatója mutatta be a hercegnek a BMW Clean Energy koncepciót, illetve szemléltette a tankolási folyamatot a folyékony hidrogénnel és a tankrobottal.
András herceg a jövő technológiáját idéző 7-es BMW-t is megnézte, amelynek tankja több mint 140 liter hidrogént tud tárolni. Ennyi üzemanyaggal akár 300 km-es távolságot is megtehetünk. A hidrogént felhasználó belsőégésű motorok a BMW autókra jellemző vezetési élményt, dinamizmust és kényelmet biztosítják, anélkül hogy szennyeznék a környezetet. Az első hidrogénnel működő járműflottát 2000 májusában mutatta be a BMW csoport. Azóta a BMW 750hL a CleanEnergy World Tour keretében már több mint 170.000 km-t tett meg és nagyon megbízhatónak találtatott. A tervek szerint három éven belül a piacon is megjelenik az első BMW hidrogénjármű.
„Többször kifejtettük, hogy szándékunkban áll még az aktuális 7-es sorozat modellciklusa alatt a hidrogénjárművet is szériagyártásba vonni. Ehhez a jövőben is tarjuk magunkat.“ – mondta a herceghez intézett üdvözlő beszédében Burkhard Göschel professzor, a BMW AG elnökségének tagja. Az innovatív technika feltűnéséről már 2004-ben gondoskodott a BMW, amikor H2R jelzésű hidrogénhajtású autója 9 nemzetközi sebességrekordot ért el. A jármű csúcssebessége 300,175 km/h.