Mindezt annak ellenére mondja, hogy az ÁAK idei felújítási feladatait még nem fogadták el. Ennek oka, hogy egyelőre nem hagyták jóvá a forráselosztást.
Jelenleg a KKK-nak két évre kötött, az év végén lejáró üzemeltetési és karbantartási szerződése van az ÁAK Zrt.-vel. Vizsgálják a hosszú távú szerződés lehetőségét, mivel annak birtokában könnyebb megvalósítani egy esetleges privatizációt is – mondta Kalmár. A sztrádakezelő társaság az üzemeltetési és karbantartási tevékenység elvégzésére szolgáltatási díjként havi általányt kap, amelyet különböző tényezők módosítanak. A fel nem használt összeggel a tárgyévet követő 60 napon belül el kell számolni. A havi általány összege tavaly 1,142 milliárd forint (+ áfa) volt. Mivel a szakmai előirányzat visszatervezése folyamatban van, és a gazdasági válság következményei az előirányzatot is érintik, az idei szolgáltatási átalány összege egyelőre nem határozható meg.
Az ÁAK Zrt. a matricás rendszer működtetésére és ellenőrzésére is kap díjat – a KKK-tól és a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Összege évi közel négymilliárd forint, amelynek értéke függ az értékesítési volumentől is. Bár a KKK-nál a válság kirobbanása előtti tervezéskor nem láttak okot arra, hogy a díjbevételek növekedése a korábbi években megszokott éves 10 százalék körüli ütemtől jelentősen elmarad, jelenlegi becsléseik szerint a bevétel nem lesz magasabb a tavalyi nettó 45,5 milliárdnál.
Az elektronikus díjellenőrzési (ED) rendszer megalapozásán és előkészítésén jelenleg is dolgoznak – válaszolta Kalmár Koppány az ED-vel kapcsolatos új tendert firtató kérdésre.
Hat a válság a sztrádák felújítására is
by
MK-VGO
2009. Április 21. 00:00