Az újdonság 4,03 méteres hossza csaknem 19 centivel múlja felül a jelenleg is futó – és az őszi bemutatót követően is gyártásban maradó – második generációs változat hosszméretét. A széles sárvédőíveket és C-oszlopba integrált hátsó lámpasort viselő modellt közösen fejlesztette a Fiat Centro Stile és az Italdesign-Giugiaro stúdió. 2510 mm-es tengelytávjával elődjénél jóval tágasabb belteret kínál a három- és ötajtós változatban egyaránt készülő Grande Punto, amelynek arcvonásain még egy csipetnyi “Aston Martin-beütés” is azonosítható.
Az autó hajtását Euro 4-es emissziós normát teljesítő benzin- és dízelmotorokkal hozzák forgalomba. A két nyolcszelepes benzines egyike 1,2 literes, 65 lóerős, az erősebb 1,4 literes és 77 lóerős, ebből is érződik, hogy a Fiat inkább a dízeles változatokat tolja előtérbe. A korszerű, közös nyomócsöves Multijet dízelmotorokból négy különböző variációt is kínálnak: az alap a 75 lóerős 1,3-as, ennek változó geometriájú turbóval felszerelt változata már 90 lóerőt teljesít. Minden bizonnyal jobb dinamikát biztosít majd az autónak a Multijet 1,9 literes változata, melyet 120 és 130 lóerős teljesítménnyel építenek be motorterébe.