A tehergépjármű-üzemeltetők régóta tudják, hogy a megfelelő gumiabroncsok kulcsfontosságúak az üzletmenet szempontjából. A kisebb gördülési ellenállás jelentősen csökkenti az üzemanyag-felhasználást, mely különösen a távolsági szállításban érdekelt üzemeltetőknek fontos. A helyközi fuvarozás sajátosságainak – a gyakori elindulás és megállás, a változó járműkonfiguráció, a kombinált felhasználás – pedig a jó futásteljesítményű gumiabroncsok felelnek meg leginkább.
Marathon LHS II & LHD II
A Goodyear új Marathon LHS II kormányzott, és LHD II húzó gumiabroncsai a távolsági szállítás követelményeinek megfelelően, a FuelMax technológiával készültek. Gördülési ellenállása kategóriájában a legjobb, így használatával jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el. Míg a gumiabroncs-beszerzés a flottaüzemeltetés teljes költségének rendszerint mindössze 1,5 százaléka, a gumiabroncs tulajdonságai a költségek 30 százalékát jelentő üzemanyag-felhasználásra is jelentős hatással vannak. A Goodyear Volvo FH12 tesztkamionjának átlagfogyasztása Ausztria és Svédország között az előző generációs Marathon gumiabroncsokon gördülve 32,3 liter / 100 km volt, az új Marathon LHS II & LHD II gumiabroncsokkal viszont mindössze 30,8 liter / 100 km.
Az új Marathon LHS II & LHD II széles, ötbordás mintafelületének köszönhetően a megszokottnál nagyobb felületen érintkezik az úttal. A nagy mintamélység gondoskodik arról, hogy a gumiabroncs nedves utakon is kiváló teljesítményt nyújtson a tapadás és a fékút tekintetében egyaránt. Az új generációs magas szilikatartalmú futókeverék szintén csökkenti a gördülési ellenállást és javítja a gumiabroncs kezelhetőségét.
Regional RHS II & RHD II
Az új Regional RHS II kormányzott és az RHD II húzó gumiabroncsot a helyközi szállítási feladatok sajátosságait figyelembe véve fejlesztette ki a Goodyear. A KMax technológiának köszönhetően a gumiabroncs kivételes futásteljesítménnyel rendelkezik.
A széles mintázat, a nagy és szimmetrikus érintkezési felület gondoskodik a nyomás egyenletes eloszlásáról. A gumiabroncs így nem csak kiválóan tapad, hanem a stabil központi bordának köszönhetően a kopás is egyenletesebb. A széles és mély mintaárkok és az átlagosnál több lamella jó tapadást biztosít nedves és téli utakon is. Nedves felületen 90 km/h-ról álló helyzetbe fékezéskor az új Regional gumiabroncs fékútja 15 méterrel rövidebb, mint legtöbb versenytársáé.
A Regional RHS II & RHD II egyik legfontosabb újdonsága a különleges futókeverék. A magas szilikatartalmú keverékben erősebb keresztkötések jönnek létre, így a gumiabroncs szilárdabb lesz, kopási ellenállása javul. Az új Regional gumiabroncsok jobban ellenállnak a sérüléseknek is.
A Regional RHS II & RHD II élettartama hosszabb, mint az azonos kategóriájú gumiabroncsoké. Használatával csökkenthető az egy kilométerre eső fenntartási költség, kedvező gördülési ellenállásának köszönhetően pedig üzemanyag takarítható meg.