Ellentétben azokkal a gépjárművekkel, amelyeket a magyar rendőrség megvásárlás után alakít át saját feladatainak megfelelően, a Ford által most átadott két rendőrségi Ford Focusban egyebek mellett a következő előkészítést végezték el még a Ford gyárában:
– gyári kábelezések a fényhídhoz és a rádióhoz, rádió transzmitter a csomagtérben rögzítve
– a középkonzolon alsó toldalék süllyesztett URH (Motorola GM360) rádió kezelőszervvel
– középkonzol felső traktusán elhelyezett kézibeszélő az URH rádióhoz
– raktérajtóba belülről integrált 2 kék lámpa (amely bekapcsolt fényhídnál nyitott hátsó ajtó esetén villog)
– felszerelt speciális, karakterek megjelenítésére alkalmas (elölről tükörírásban, valamint hátulról normál) fényhíd, belül a tetőn irányító panellel ellátva
– megerősített akkumulátor
– motor-/kartervédő alsó lemez (segédkeretre szerelt, argon védőgázzal hegesztett Duraluminium lemez)
– kivehető fémláda a csomagtartóban, amely 2 golyóálló mellény és mellény betét panelek elkülönített rögzítésére és tárolására alkalmas
– kivehető, biztonsági zárral ellátott fegyvertartó láda csomagtartóban, amely 2 puska rögzítésére alkalmas
– 1,6 literes motorral szerelt, Fresh felszereltségű 5 ajtós Focusok, szélesebb gumikkkal és nagyobb (15″os) felnikkel.
– A Ford kölni, úgynevezett speciális gépjármű részlege által felkészített rendőrautókat azért adtuk hosszabb kipróbálásra a BRFK, illetve az ORFK munkatársainak, hogy megmutathassuk, milyen rendőrségi feladatok ellátására alkalmas autókat képes gyárilag készíteni a Ford – hangsúlyozta az átadás alkalmával Molnár Viktor, a Ford Motor Hungária Kft. ügyvezető igazgatója