Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója és Jean-Martin Folz, a PSA Peugeot Citroën elnöke nemzetközi sajtótájékoztatót tartott az olaszországi Atessában székelő és jelenleg Európa legnagyobb könnyű haszongépjármű gyártójaként számon tartott Sevel társaságnál, ezzel is kinyilvánítva, hogy a két csoport közötti együttműködés egy újabb szakaszához érkezett.
A két csoport között 1978-ban született megállapodást, amelyet haszongépjármű kifejlesztésére kötöttek, és amelyet az évek során igazi kereskedelmi siker koronázott, 2002. januárjában 2017-ig hosszabbították meg. Szerződésük két új könnyű haszongépjármű család kifejlesztésének és gyártásának feltételeit határozza meg. Az egyik típuscsaládot 2006. május 11-én mutatták be az atessai gyártóközpontban. A másik típuscsalád gyártását 2006. végén kezdik meg a franciaországi Valenciennes-i gyárban, ahol a Fiat, Lancia, Peugeot és Citroën gyártmányú nagy egyterűek is készülnek.
További fejlődést jelent, hogy 2005. márciusában a két csoport egy harmadik járműcsalád kifejlesztésére és gyártására írt alá megállapodást. A partnerek egy új kis haszongépjármű gyártásában állapodtak meg, amelyet a Tofas koordinálásával a törökországi Bursában a Fiat Csoport és a PSA Peugeot Citroën Csoport szoros együttműködésével fognak gyártani. Az atessai gyárban néhány napja kezdték meg az új haszongépjármű család gyártását. Az X250 projekt megvalósítására a két csoport több mint 1,1 milliárd eurót költött.
Az új Fiat Ducato, Citroën Jumper és Peugeot Boxer modellek méltó utódai az európai piacon hét éve vezető helyen álló korábbi modelleknek, amelyekből több mint két millió darabot gyártottak. A bemutatott haszongépjárművek széles típusválasztékukkal és kiemelkedő tulajdonságaikkal, mint pl. megnövelt befogadóképességük, nagyobb teljesítményértékeik, kiváló kényelmük és alacsonyabb üzemeltetési költségeik, új referenciát teremtenek. Az eredményes együttműködés további bővítése érdekében a Fiat Csoport és a PSA Peugeot Citroën Csoport gyártási megállapodást írt alá.
2007-től a PSA Peugeot Citroën csoport újonnan kifejlesztett sebességváltóját Argentínában, a cordobai Fiat Auto gyárban szerelik össze. Az itt összeszerelt sebességváltókat a Dél-Amerikában forgalomba kerülő Peugeot és Citroën gyártmányú gépjárművekbe építik be. A szerződésben előirányzott termelés nagysága 140.000 darab/év, amelyet a felek tíz évre írtak alá.