A Fiatnál nem cáfolták, de nem is erősítették meg a kiszivárgott információkat. A Világgazdaság megkeresésére a gyár torinói központja a General Motors-szal közös szentgotthárdi leányvállalatán, az Opel Magyarország Autóipari Kft.-n keresztül mindöszsze annyit közölt: remélik, a jövőben lehetőségük lesz arra, hogy a dízelmotor-gyártási kapacitást megnövelje a vállalat. Hangsúlyozták azonban, hogy jelenleg úgy látják, a társaság gyártási, kihasználtsági kapacitása megfelel a piaci igényeknek.
Az olasz autógyár szakszervezetei – a Fim, a Fiom és az Uilm – ugyanakkor a mirafiori gyár kapacitási lehetőségeinek csökkentése miatt aggódnak. A szakszervezetek a múlt héten ismertetett közös dokumentumukban arra kérik a Fiatot: indítsanak új tárgyalásokat, hogy garantálni lehessen a 17 ezer mirafiori munkahely betöltését. A dokumentum szerint ahhoz, hogy garantálni lehessen a működést, továbbra is biztosítani kell a mirafiori gyártósorokat és a tervezett új, 90 lóerős Fiat dízelmotor gyártását is itt kell tartani. Ezenkívül pedig fontos megtartani a Libra gyártását is, vagy amennyiben erre nincs lehetőség, egy olyan új modellel szükséges helyettesíteni, amellyel szintén jó jövedelmezőségre tehetnének szert – írta az olasz Ansa hírügynökség.
Mirafiori jövője Torino jövőjét vetíti előre – hangsúlyozta Antonio Marchina, a Fim elnöke, ezért a közös cél érdekében be akarják vonni a tárgyalásokba a város vezetését is. A Fiat három szakszervezetének 14 év után először összehívott ülésén 300 küldött jelent meg múlt hét szerdán.