A megszerezhető 37 pontból 35,11 ponttal az Espace IV – a független szervezet által eddig tesztelt valamennyi gépjármű közül – a legjobb eredményt érte el: ezzel a piac legbiztonságosabb egyterűje.
A Laguna II a maximális 37-ből elért 34,11 pontjával visszafoglalta 2003 májusáig elfoglalt helyét, a “kategóriája legbiztonságosabb autója” címet. Ezt elsősorban a 2001 júliusa óta a jármű felszereltségéhez tartozó figyelmeztető hangjelzésnek köszönheti, amely a vezető biztonsági övének becsatolására hívja fel a figyelmet.
A Renault szakértelme és modellkínálatának kiváló szintű biztonsága eredményeként egy újabb modell, az Espace IV is elnyerte az Euro Ncap töréstesztjein elérhető 5 csillagos minősítést. A tesztsorozatok alkalmával a Renault gépjárművek évről-évre egyre magasabb csúcsokat hódítanak meg: 2001: a Laguna II az első autó, amely az Euro Ncap töréstesztjein elnyeri a maximális, 5 csillagos minősítést. – 2002: a Mégane II piaci szegmensében (M1) elsőként kapja meg az 5 csillagot az Euro Ncap tesztjein elért eredményeiért. – 2003: az Espace IV kiemelkedő, 35 pont feletti eredményével nyeri el az 5 csillagot. Ilyen teljesítményre még nem volt példa az Euro Ncap történetében. Espace IV: kategóriája legbiztonságosabb autója és a törésteszteken eddig elért legjobb abszolút minősítés tulajdonosa.
Az Espace IV mind felszereltségével, mind biztonságával kitűnt vetélytársai közül. Frontális ütközésnél a 16 elérhető pontból megszerzett 15,11 pont, oldalsó ütközésnél a 18 maximális pont és a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető hangjelzésnek köszönhetően elnyert további két pont révén az Espace IV az Euro Ncap történetében első alkalommal lépte át a 35 pontos határt: összesített eredménye a lehetséges 37 pontból 35,11 pont lett. Az Espace IV az egyterű kategória, valamint a piac valamennyi szegmensének legbiztonságosabb autója. Az Espace IV – a biztonsági övre figyelmeztető hangjelzésért kapott két ponttól elvonatkoztatva is – a Laguna II-vel együtt a törésteszteken eddig elért legjobb eredményt produkálta.
A kiváló szintű biztonságnak alapját képezi a magas rugalmasságú acélból készült szerkezet és a harmadik generációs Renault Utasvédelmi Rendszer (SRP) – amely a Laguna II 2001 januári megjelenése óta minden modell alapfelszereltségének része – hatékonysága. A Renault biztonsági rendszere, többek között az adaptív – tehát az ütközés erejéhez igazodó térfogatú – légzsákok, az első ülések alácsúszásgátló és az alsó végtagok védelmét biztosító kettős előfeszítői bizonyították szükségességüket a balesettani vizsgálatok során. Az új Renault-modellek bevonásával végzett valós ütközések tanulmányozása során bebizonyosodott, hogy a súlyos mellkasi sérülésekért felelős öv alácsúszás veszélye teljesen megszűnt.
Az Euro Ncap tesztjein legtöbb csillagot szerzett gyártóként a Renault folyamatosan bizonyítja hozzáértését a modellkínálat legbiztonságosabbá alakításában:
– Espace IV 5 csillag “kategóriája legbiztonságosabb autója” (2003)
– Vel Satis 5 csillag “kategóriája legbiztonságosabb autója” (2002)
– Laguna II 5 csillag “kategóriája legbiztonságosabb autója” (2003)
– Mégane II 5 csillag “kategóriája legbiztonságosabb autója” (2002)
– Clio 4 csillag (2000)
– Twingo 3 csillag (2003)
A Renault közel 50 éve tekinti a biztonságot legfőbb stratégiai irányvonalának. Konstruktőrként évente hozzávetőleg 100 millió eurót költ a biztonságra és közel 600 szakértő dolgozik a témán. A valós balesetek tanulmányozásában a LAB (Balesettani, Biomechanikai és Emberi Viselkedéstani Laboratórium) gazdag baleseti adatbankjára támaszkodva a Renault folyamatos innovációinak köszönhetően egyre tökéletesedő balesetmegelőző rendszereket kínál, melyek korrigálják a gépjármű viselkedését és megvédik az utasokat az elkerülhetetlen balesetekben. A “Biztonságot mindekinek” (valamennyi – első és hátsó – utas számára azonos szintű biztonság kis- és nagy autóknál egyaránt) elvre épülő eljárásnak köszönhetően a Renault a piac legmagasabb szintű passzív biztonságával rendelkező modellkínálattal büszkélkedhet.
Az aktív biztonság terén az alapvető jellemzők mellett (fékidő, menettulajdonságok) a Renault a vezetéstámogató rendszerek továbbfejlesztéséhez is hozzájárult annak érdekében, hogy segítséget nyújtson az autóvezetőnek vészhelyzet esetén. Az ABS, de mindenek előtt a Vészfékrásegítő-rendszer azon vezetők számára nyújt segítséget, akik nem képesek teljes mértékben kihasználni autójuk fékerejét, az ESP dinamikus menetstabilizáló pedig segít megőrizni az uralmat a gépjármű felett a tapadás hirtelen megszűnésekor, hirtelen kikerülési manőverek során, kifarolásnál, illetve alul- vagy túlkormányzás esetén.
Az autóvezetés biztonságán túl a Renault a közlekedés-biztonság ügyében is elkötelezte magát. A súlyos emberi mérleg okán (több mint 40 ezren halnak meg évente Európa útjain), és annak tudatában, hogy a balesetek közel 80%-a emberi mulasztás miatt következik be, a Renault a közlekedés veszélyeiről nagyszabású figyelemfelkeltő és oktatóprogramokat dolgozott ki a gyermekek és a fiatalok számára. Ezek célja: a lehető leggyorsabban tenni annak érdekében, hogy viselkedésük megváltoztatásával a fiatalokból autóvezető állampolgárok váljanak. A “Biztonságot mindenkinek” program részét képezi a gyermekek, szülők és pedagógusok részére készülő internetes honlap (www.securite-pour-tous.com) és egy nemzetközi pályázat is.