A hatfokozatú kéziváltóval felszerelt modell felszereltségéhez Xenon lámpák, első- és oldallégzsákok, az ESP menetstabilizátor, speciális kagyló ülések, valamint külső és belső optikai elemek tartoznak.
A Skoda legsikeresebb autója a Franfurti Autószalonon debütált 1999 szeptember 14-én. A négyajtós limuzin változat egy évvel később, a Párizsi Autószalonon mutatkozott be. A Skoda Fabia számos és fontos kitüntetést kapott piacra kerülése óta: egyebek mellett a nagy presztízzsel bíró Golden Wheel (Arany Korménykerék) díjat 1999-ben, míg a „Car of the Year 2000” (Év Autója 2000) versenyen a döntőbe került. Egyes szakújságok nemcsak a Cseh Köztársaságban, de Dániában, Nagy-Britanniában, Horvátoszágban, Szlovákiában, Litvániában és Ukrajnában is kategóriájának legjobb autójává avatták.
Az említett díjak mellett megkapta a harmadik helyet az Auto 1 versenyben, melyet az Auto Europe szervezett; ezenkívül megnyerte az Auto 1 országos cseh és osztrák szavazását is. A német szakmagazin, az Autoflotte, a „Legtakarékosabb Autó” címmel tüntette ki a Fabiát. A modell Nagy-Britanniában a What Car? című újság felmérése alapján háromszor nyerte meg egymás után a „Best Supermini” címet: 2001-ben, 2002-ben és 2003-ban.
A Fabia biztonsága is elismerést vívott ki, hisz a független EuroNCAP felmérésen négy csillagot szerzett. Az 1 millió autó megoszlása alapján Fabiából 622 ezer, Fabia Combiból mintegy 300 ezer, Fabia Sedanból pedig 76 ezer került az utakra. A Fabia Praktik haszonjármű modellből 2 ezer készült.
A teljes Skoda termelés 60 százalékát kitevő Fabiakat a cseh Mlada Boleslavban, az ukrán Salomonowoban és a boszniai Szarajevóban gyártják. Hazánkban piacra kerülése óta Fabiából 20.334, Fabia Sedanból 4.608, Fabia Combiból pedig 5.774 darabot szállítottak ki. A márka piaci részesedése hazánkban 7,2 százalék.