Gyakran találkozhatunk majd a jövőben narancssárga-fehér színű, kéklámpás Touranokkal Németországban. Az aschaffenburgi székhelyű Bajor Vöröskereszt szervezet két darab 2,0 literes, 110 kW/140LE teljesítményű TDI motorral, kézi váltóval és számos extrafelszereléssel szerelt Volkswagen Tourannal bővítette állományát. Ide tartozik a CB-rádióelőkészítés, a sziréna és a kék villogó, a magasabb igénybevételre optimalizált futómű és a karakteres fehér fóliázás, valamint az autó oldalán körbefutó rikító-narancssárga szalag. Az áramellátásról egy 230 voltos feszültséget biztosító berendezés gondoskodik. Sötétben pedig kiváló megvilágítást adnak a jármű mögötti területen az autó hátsó traktusába beépített hajlítható spotlámpák.
A Bajor Vöröskereszt nem utolsósorban a jó ár/érték arány miatt döntött a Touran mellett. A két, szinte megszólalásig egyformán felszerelt autó ára ugyanis az orvosi berendezések nélkül 28.000 euró volt, amely még mindig lényegesen alatta marad az Egészségbiztosító által előírt 35.000 eurós beszerzési értékhatárnak.
A Touran mint hatósági és mentőautó
A hatóságoknak és mentőszervezeteknek szállított Volkswagenek közül Németországban minden negyedik Touran. A Passat és a Sharan mellett a kompakt egyterű a rendőrség, a tűzoltóság és a személyszállító vállalkozások és az autósiskolák között is népszerű. A Volkswagen taxi üzletágában a Touran az elmúlt év során több mint 50%-os részesedést szerzett. A mentők és tűzoltók között a Volkswagen tartja 30%-os piacrészét. A Volkswagen a Touran mellett a Touareget, a Passatot és a Sharant is kínálja mentőautóként.