Az Európa legnagyobb piacán végzett tanulmány – melyben közel 20 000 olyan német autótulajdonos vett részt, aki 2005-2006-ban vásárolta meg új autóját – összegzett sorrendet állít fel márkák, valamint különböző modellek között, de rangsorolja a modelleket kategóriák szerint is, figyelembe véve a járművek minőségét, azok megjelenését, fenntarthatóságát, valamint a kapcsolódó szolgáltatások színvonalát.
A vizsgált 103 modellből mindössze 10 kapott „nagyon elégedett“ besorolást - ezek közül kettő Mazda modell volt. A tanulmány abszolút sorrendet állít fel a vizsgált 103 eltérő modell között - figyelmen kívül hagyva azok kategóriáját – kizárólag a minden részletre kiterjedő kérdőív adatai alapján, melyben olyan területek szerepelnek mint a vezethetőség, fékezés, motor, vagy az utastér használhatósága. Ezek alapján mindössze tíz jármű érte el a lehető legmagasabb pontszámot, ami a „nagyon elégedett“ vásárlói jellemzésnek felel meg, köztük két Mazda: a Mazda6, az abszolút lista negyedik helyén, valamint a Mazda3, mely modell a hatodik lett. További figyelemreméltó siker, hogy a Mazda tulajdonosok az egy évvel ezelőtti eredményekhez képest előrébb sorolták járművüket, a Mazda6 négy, a Mazda3 pedig két helyet lépett előre az összesített listán.
Kategóriájuk legjobb járművei között: Mazda3, Mazda5, Mazda6. A német autótulajdonosok különösen elégedettek Mazdájukkal – ez derül ki a 2008-as J.D. Power felmérés kategóriák szerinti értékeléséből. A Mazda3 egészen minimális különbséggel (0,02%) 84,4%-os értékeléssel lett második a kompakt szegmensben, megelőzve a BMW1 sorozatot. Ez fontos előrelépés a tavalyi felmérés kategórián belüli negyedik helyéhez képest. A Mazda5 is második helyet ért el (82.6 %), alig 1,5 százalékkal elmaradva a kompakt kisbuszok első helyezettjétől, míg a Mazda6 idén is megőrizte negyedik helyét (85,4%) a komoly konkurenciaharc terének helyt adó CD szegmensben. Ezek a modellenkénti eredmények is hozzájárultak ahhoz, hogy a Mazda a német autósok véleménye alapján az összesített ötödik helyet szerezte meg a vizsgált 23 márka közül, maga mögé utasítva a Mercedest, Opelt, Volkswagent, illetve valamennyi francia márkát.