A Dunlop amatőr bajnokságának utolsó selejtező állomása a Halle melletti Dieskau-ban zajlott, ahol a 15 országból érkezett 60 amatőr versenyző a korábbi belföldi futamok után immár nemzetközi mezőnyben mérhette össze képességeit. Az off-road tábor nemcsak az utolsó selejtező helyszíneként, hanem gyakorlóterepként is szolgált mindazok számára, akik kijutnak Mexikóba.
A Dunlop Drivers Cup megalkotásával a Dunlop olyan évenként ismétlődő versenyt hívott életre, ahol a jelentkezők a különböző járművek nyújtotta élmény mellett elsajátítják a tökéletesen biztonságos és lendületes vezetés fortélyait, egyúttal pedig ismeretlen kultúrákat ismerhetnek meg.
A Dunlop Drivers Cup (DDC) magyarországi kiválasztási futamai a kezdeti háromezres kört mindössze 4 főre, azaz két kétfős csapatra szűkítették. Kezdetben némi szerencsére is szükség volt ahhoz, hogy egy jelentkező bekerüljön a 150 fős körbe, akik gokart pályákon egymás ellen versenyezhetnek. A kis négykerekűekből a leggyorsabb 10 versenyző – egy kétnapos biztonságtechnikai felkészítést követően – CART versenyautókba ülhetett át a Hungaroringen. Megjegyzendő, hogy a legjobb köridők erősen megközelítették az Astra Kupán futott időket. Így a Hungaroringről a leggyorsabb négy versenyző utazhatott Dieskau-ba, hogy az aszfaltpályák után természetes terepen is próbára tegyék magukat, illetve megtudjuk, hogy kik mennek a mexikói világdöntő helyszínére.
A VI. Nemzetközi Dunlop Drivers Cup feszített programmal várta a versenyzőket, hiszen az összes feladatra szűk másfél nap állt rendelkezésre. A versenyszámokat úgy állították össze, hogy a továbbjutók valamennyi szükséges készségét próbára tegyék a jövő márciusi döntő sikeres teljesítéséhez. Így szinte minden feladatot más és más géppel kellett abszolválni: a versenyzők használtak Dunlop gumikkal felszerelt közúti terepjárókat, enduro motorokat és quadokat – vagyis négykerekű motorkerékpárokat is.
Az első nap délutánján az ügyességen és a kifinomult vezetési készségen volt a fő hangsúly: az off-road tesztpálya nagyon meredek, sáros és helyenként jeges is volt. Ez persze nem volt elég, így a szervezők gödröket is elhelyeztek rajta. A zárt pályán így a Dunlop MT-2-es off road gumikkal felvértezett terepjárókat szűk pályán kellett áthajtani úgy, hogy a határoló oszlopok tetején elhelyezett golyók ne essenek le. Minden manőverezési hiba pontlevonást vont maga után éppúgy, mint a terepjáró állagromlása. A versenyzőknek szinte milliméter pontosan kellett manőverezniük ahhoz, hogy hibamentesen teljesítsék a feladatot.
Délután enduro motorokra nyergeltek át a résztvevők, ahol két gyors pályakör megtétele nyomán pontozták az időt és hibák – vagyis a kicsúszások – számát.
A Dunlop szervezői nem érték be ennyivel: a második nap délelőttjén az időérzéket is mérték, amelynek során a fiúk – és lányok – ugyanazokat a terepjárókat használhatták, mint az előző napon. A precíziós útvonalvezetés során, ügyességi pályán az oda- és visszavezető két szár idejének a lehető legközelebb kellett esnie egymáshoz és a kívánatos 5 perchez.
Rövid zárófeladatként a jelöltek felültek az itthon ritkán látott quadokra, ahol szintén oszlopokkal tarkított pályán mérték össze vezetői képességeiket és az átlagsebességet. A legjobban az a versenyző teljesített, aki a legkevesebb büntető pont mellett érte el a legjobb időt. A versenyzők pszichikai és vezetési képességei mellett értékelték a fizikai kondíciót is, hiszen a mexikói szakasz egyes részei 4200 méter magasra vezetnek.
„Továbbjutottunk, így nagy kíváncsisággal várom Mexikót! Az egyes gépek között hatalmas élmény volt meglovagolni a cross motort, amelyen korábban még sohasem ültem. Tartottam is tőle, mert nagyot lehet esni vele, és komoly erőfeszítést igényel a használata, de végül ez is rendben ment” – nyilatkozta Bakki Zsolt, az egyik magyar döntős.
Dieskau után a győztesek jövő március 21-én 8 napra Mexikóba repülnek, ahol terepjárókkal, quadokkal és cross motorokkal teszik meg azt a 2000 kilométeres távot, ahol immár élesben kell sivatagon és esőerdőkkel tarkított hegyvidéki terepen biztonságosan, de a lehető leggyorsabban átkelni. Ez lesz az igazi próbatétel, ahol a koncentráció, a kreativitás és a személyes bátorság éppen akkora súllyal esik latba, mint a biztonságos vezetéstechnika. Továbbá, a Dunlop Drivers Cup versenyzőinek nagyszerű alkalma nyílik arra, hogy megismerjék belső-Mexikó lakosságát és változatos kultúráját.