„A májusi piaceséshez képest gyorsabban folytatódik a zuhanás, folytatva a hónapok óta tapasztalható negatív tendenciát. A világ vezető autógyártói folyamatos termék innovációval, valamint egyre gazdaságosabb üzemanyag-fogyasztású fejlesztésekkel igyekeznek enyhíteni az általános hitel korlátozások-, valamint a növekvő olajárak okozta negatív hatásokat,” mondja Nasir Shah, a JATO Globális Üzletfejlesztési Igazgatója.
Márkák teljesítménye
Volkswagen továbbra is tartja vezető pozícióját Európában, mind Június hónapban, mind pedig az teljes első félévet tekintve. Júniusban második az Opel/Vauxhall lett, követve őket a Renault, a Ford és a Peugeot. A teljes félévet nézve, a Ford megelőzte az Opelt, a Renault-t és a Peugeot-t.
Ragyogó teljesítményt nyújtott a BMW, 6.1%-os növekedést produkálva 2007 első félévéhez képest, mely növekedést nagyban elősegítette a kiszélesített termékpalettájuk. A FIAT szintén szépen teljesített (2.7%-os növekedés) elsősorban az 500-as és a Bravo modellek sikerének köszönhetően, míg a Mercedes szinte teljesen azonos számokat produkált. A top 10 márkán kívül a Jaguar (+22%), a Dacia (+9.8%), a MINI (+5.7%) mind növekedést tudhat magáénak Júniusban. A Daihatsu (+11.9%) kiemelkedő eredményét a Cuore/Charade valamint a Sirion modellek alacsony üzemanyag fogyasztásának, valamint attraktív CO2 kibocsátásának köszönhette.
Top Modellek
A Volkswagen Golf továbbra is folytatja töretlen sikerkarrierét, 45,178 db-s új regisztrációval Júniusban továbbra is Európa piacvezető új autója (+12.6%). A Peugeot 207-es (39,450 db) második helyezettként folytatta jó teljesítményét, mögöttük zárt harmadikként a Renault Clio (37,273 db, +3.4%), majd az Opel/Vauxhall Corsa (35,985 db), a Ford Focus (35,024 db), az Opel/Vauxhall Astra (33,169 db), a Ford Fiesta (29,666 db), BMW 3-as sorozat (26,848 db), a Fiat Punto (26,520 db) és a Volkswagen Polo (25,564 db).
Féléves szinten is a Volkswagen Golf a piacvezető (+17.6%), második pedig a Peugeot 207-es lett (+2.2% tavaly első félévhez képest).
Országos trendek
Továbbra is a német piac a legerősebb Európában, mely pozíció a júniusi 1%-os piac emelkedéssel tovább stabilizálódott. A második helyen befutó francia piacot továbbra is erősítették a környezetvédelmi akciók, ugyanis kedvezménnyel értékesítettek minden 130g/km alatti CO2 kibocsátású autót. A spanyol piacot 30%-os (50,000 db-os) csökkenés rázta meg júniusban.
Néhány fejlődő piac jelentős emelkedéssel büszkélkedhet az első félévben tavalyhoz képest, különösképp Szlovákia (+19.6%), Csehország (10.7%) és Lengyelország (12.6%).
Százalékban kifejezve Dánia (-62.4%), Írország (-48.3%) és Lettország (-45.6%) jelentős csökkenést szenvedtek Júniusban, mely az európa-szerte tapasztalható romló gazdasági körülményeknek tudható be.