A csökkenés leginkább az elsőszerelői szegmensben, tágabban a teherabroncs szegmensben volt érzékelhető. A változatlan árfolyamon számított nettó árbevétel az év első három hónapját 14,2 százalék csökkenéssel zárta 2008 első negyedévével összehasonlítva.
A cég negyedéves jelentésében közli: az észak-amerikai kereslet példátlan mértékű esése és az ebből fakadó kapacitásfölösleg miatt 2009 októberében bezár az alabamai Opelikában található BFGoodrich gyár, ami körülbelül 120 millió dollárosra becsült átszervezési költséget eredményez.
Mint írják, Kína kivételével a világ abroncspiacai meredeken estek az első negyedévben, mivel az autógyárak drasztikusan lecsökkentették a termelésüket és raktárkészleteiket ebben az időszakban.
Márciusban azonban az európai piac a fellendülés halvány jeleit mutatta azokban az országokban, ahol az autóipar fellendítésére különböző csomagokat vezettek be. Ennek leginkább a kisebb kategóriás autók abroncsainak piacára volt kedvező hatása.
A 2008 végén tapasztalt piacszűkülés tovább gyorsult az első negyedévben, mivel az autóvezetők még kevesebbet használták autóikat — csökkent a megtett kilométer és az átlagos sebesség is–, a kereskedők tovább csökkentették raktárkészleteiket és a gazdasági lassulás fokozatosan átterjedt a feltörekvő piacokra is. Európában a kereslet összesen 10,6 százalékot esett az időszakban, ami elsősorban az orosz piac összeomlása miatt következett be; a FÁK országokat nem számítva a csökkenés 4,9 százalék volt.