A Chevrolet Spark többfajta (Direct, Plus, Star, Elite és Premium) kivitelben kapható, divatos és vidám karosszéria szinekben és belsővel. Már az alapverzió is számos passzív biztonsági rendszert tartalmaz: dupla légzsákot, térdvédő párnázást, három hátsó fejtámaszt valamint hárompontos biztonsági övet mind az öt utas számára.
A karosszéria könnyeb, merevebb és biztorságosabb lett az elődjénél a könnyű, nagy szakítószilárdságú acél használatának köszönhetően. A mérnökök azonban nem pusztán az utasok megóvására törekedtek: sok energiát fordítottak a Matiz gyalogosvédelmének tökéletesítésére is. A Spark orrkialakítása a kategóriában az elsők között felel meg az új európai gyalogosbiztonsági előírásoknak.
A modern, dinamikus arculat felnőttesebb megjelenést kölcsönöz a kisautónak, miközben tudatosan megőrizték az előd Matiz boldog „arckifejezését”, ami számos részletben nyilvánul meg. A nagy méretű, irányjelzővel egybeépített kerek fényszórókat például szándékosan tartották meg, míg hátul szintén méretes, kerek lámpatestekkel hangsúlyozták ki az új Spark szeretetre méltó természetét.
Kompakt befoglaló méretei kivételesen jól manőverezhetővé teszik a Chevrolet kisautóját, ami felbecsülhetetlen érték a városi forgalomban. A Spark mindössze 3.495 mm hosszú (szélessége 1.495 mm, magassága 1.500 mm / az alapfelszerelésként kínált tetősínnel együtt 1.518 mm), fordulóköre pedig mindössze 9,20 méter, így az autó a legszűkebb parkolóhelyre is könnyűszerrel befér.
Az új Sparkot jelentősen korszerűsített 0,8, illetve 1,0 literes benzinmotorok hajtják, amelyek megfelelnek a szigorú az Euro 4-es emissziós szabványnak. 15 százalékkal csökkentették a motor szelepmozgató szerkezetén belüli súrlódási veszteségeket és ezzel a 800 köbcentis motor esetében a száz kilométerenkénti átlagfogyasztás 6,1-ről 5,2 literre csökkent, az 1.0 literes modell átlagfogyasztása pedig 6,4-ről 5,6 literre.