Az 1891-ben alapított Scania a világ egyik vezető nehéztehergépjármű-gyártója, amely elsősorban prémium minőségű teherautóinak és kiemelkedő kutatás-fejlesztési tevékenységének köszönhetően kapta meg a díjat. Utóbbira jó példa a svéd vállalat legújabb motorja, amely az iparágban egyedülálló módon, bármilyen külön adalékanyag használata nélkül is megfelel a legszigorúbb környezetvédelmi követelményrendszernek, az Euro 5-nek.
 
A hazai üzleti élet legkiválóbb üzleti márkáit egy tizenöt tagú szakmai zsűri választotta ki, amelynek tagjai között volt például Dr. Bienerth Gusztáv, az Amerikai Kereskedelmi Kamara elnöke, dr. Bauer András, a Corvinus Egyetem docense és Kázmér Judit, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke is. A bírálók mindegyike a marketing, a média vagy a tudományok területének valamely jeles képviselője.
 
A Superbrands program fő célja, hogy a szakmán túl a nagyközönségnek is bemutassa, velük megismertesse a legjobb hazai márkákat. “Business Superbrand az a márka, amely saját területén kitűnő hírnevet szerzett. A márkához kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzel fogható előnyöket nyújtanak, amelyeket az üzleti szféra szereplői elvárnak, elismernek, és amiért megbíznak benne. A Business Superbrandek (bár nem kizárólagosan) vállalkozásokat és szervezeteket szolgálnak ki. Egy Business Superbrand a minőséget, megbízhatóságot és kiválóságot képviseli.”
 
A kilencvenes évek közepén Nagy-Britanniából indult Superbrands program ma már 82 országban van jelen, Magyarországon 2004 óta választja meg a független döntőbizottság a legjobb márkákat.