Az amerikai Autópálya Biztonsági Intézet kiváló eredményű töréstesztje után így Európában is nagyon biztonságosnak ítélik a BMW X5-öt. A bajor gyár luxusterepjárója összesen 33 pontot ért el, így ismét bizonyította kiemelkedő biztonságát.
Az Euro NCAP a töréstesztek közül a legkeményebb tesztelésnek veti alá az autókat. Az X5 a frontális törésbiztonságáért az elérhető 16-ból 13-at, míg az egyszerre értékelt oldalirányú és póznaütközésnél a maximum 18 pontot szerezte meg, és plusz két pontot kapott a biztonsági öv figyelmeztető jelzéséért.
Az X5 a technikai fejlesztéseknek köszönheti kiváló eredményét, a BMW ugyanis évtizedek óta külön programot szentel járművei biztonságára, és legnagyobb terepjáróját is ennek fényében építette. A terepjárók között azonban nem egyértelmű, hogy egy karosszéria ilyen jól ellenálljon az ütközéseknek. Az X5 esetében a könnyűszerkezetű önhordó karosszéria a “felelős” a többi, alvázas karosszériával épített terepjáróknál sokkal nagyobb energiaelnyelésért ütközés esetén. Ezen felül az X5 utasainak védelmét szolgálja összesen tíz légzsák is. Sőt, a légzsákok mellett az összes ülésen megtalálható hárompontos, automata biztonsági öv, az övfeszítő és az överő-szabályozó is a kiváló passzív biztonságot szolgálja.
Az amerikai Autópálya Biztonsági Intézet 2000-es tesztén, az X5 az összes tesztelt autó közül a valaha elért legjobb eredményt szerezte meg