A járművek az intézet tesztjén a legmagasabb, „jó” értékelést kapták frontális-, oldalirányú- és hátulról történő ütközés esetén tapasztalt biztonságukért.
A statisztikák szerint a balesetekben a vezetők és utasok gyakran szenvednek nyaki sérüléseket, ezért az intézet töréstesztjein a gépkocsikat nagysebességű frontális- illetve oldalütközéseknek vetik alá, valamint megvizsgálják fejtámláik nyaksérülés-védelmét is. Az eredmények alapján ezután jó, elfogadható, elégséges, vagy elégtelen minősítéssel látják el az autókat. A legmagasabb minősítés eléréséhez az autónak „jó” minősítést kell kapnia az intézet mindhárom tesztjén, valamint 2007-től elektronikus stabilitási rendszerrel is rendelkezniük kell. A két BMW modell már az ilyen rendszer továbbfejlesztett verziójával kapható. A követelmények ezirányú megváltoztatására azért volt szükség, mert az intézet kutatásai alapján az elektronikus stabilitási rendszerek jelentősen csökkentik a balesetek esélyeit, különösen azokban a szituációkban, amikor a rendszer a hirtelen vészhelyzetben történő manőverezésben segíti a vezetőt a jármű uralmának megtartásában.