A márka eddigi legerősebb szériagyártású modelljét a 90 fokos hengerszögű, ötliteres V10 motor puskagolyóként repíti. A 8250-es percenkénti fordulatszámra képes, bi-vanos változó szelepvezérlésű egység 507 lóereje és 520 Nm-es forgatónyomatéka 4,7 másodperc alatt katapultálja százra a bajorok csúcsragadozóját, kétszer ekkora sebességhez 15 szekundum szükséges, s a gyáriak szerint akár 320-szal is száguldhatna a gép, ha az elektronika nem korlátozná 250 km/órában a csúcstempót.
Az M5 hétfokozatú, kormányról is kapcsolható szekvenciális sebességváltója 20 százalékkal gyorsabban cseréli az áttételeket, mint a korábbi SMG váltók, 11 féle programja között pedig rajtautomatikának is helyet szorítottak a tervezők. A kormányon elhelyezett “MDrive” gomb a pilóta által előre kalibrált (a sebességváltóra, a kipörgésgátlóra, az elektronikus lengéscsillapításra és az aktív ülésekre vonatkozó) legsportosabb beállítást hívja életre, s ilyenkor a Head-up Display nem a szokásos információkat, hanem a fordulatszámmérőt és a sebességet vetíti a szélvédőre, s villogni kezd, amikor ajánlott magasabb fokozatba kapcsolni.
Az 1755 kilós vadászbombázó felfüggesztését és fékeit természetesen a nagyobb terheléshez igazították, például vágott féktárcsáival 100 km/órás tempóról 36 méteren áll meg a kocsi. A látványos kötényeket, a küszöbtoldatokat, a kiszélesített kerékjáratokat, a 19 colos könnyűfém felniket, valamint a négycsövű kipufogórendszert már a tanulmányautón is megcsodálhattuk, a sportosabb tükörházak viszont vadonatújak.