A 27 tagú – a Bild am Sonntag által szervezett – zsűri döntése alapján nyolcból három kritériumban – helykínálat, ár/érték arány, kidolgozottság – nyerte el a legjobb helyezést a modell, és ez alapján nyert az összesítésben is.
A 27 tesztelő között ismert autóversenyzők és a német közélet prominensei is megtalálhatók voltak. Így például tesztelt két egykori rali világbajnok (Walter Röhl és Rauno Aaltonen) Hans-Joachim Stuck (egykori Foma-1 pilóta), Franz Beckenbauer ex-világbajnok labdarúgó, Thomas Anders, a Modern Talking egykori énekese – hogy csak a Magyarországon legismertebb neveket említsük.
Az Arany Kormánykerék díjat 29 éve alapította az Axel Springer kiadó, és azóta évente adják át a legjobb modelleknek. Ez volt a második alkalom, hogy a koda is diadalmaskodott (1999-ben a koda Fabia nyerte el a díjat). Az 1996-ben bemutatott Octaviakból több mint egymillió kelt el világszerte.
Az idén szeptemberben bevezetett új koda Octaviaból hazánkban eddig 400 darab fut az utakon. A 3.699.000 Ft alapárú modell népszerűségét számos tényező támasztja alá: megnövekedett a tér az első és a hátsó üléseknél is, a csomagtartó pedig 560 literesre bővült. Hátul több lengőkaros (multilink) felfüggesztés található, emellett igazi újdonságnak számít, hogy az új Octaviahoz is rendelhető immár a DSG (automatizált kapcsolású mechanikus váltómű) is.
Az alapfelszereltség részét képezi az ABS (kipörgésgátló), az EBV (fékerőelosztó), MBA (fék asszisztens), MSR (vonóerő-szabályozó) és az ASR (kipörgésgátló), a Climatic mechanikus klímaberendezés, az első elektromos ablakemelők, a központi zár, valamint a vezető-, utasoldali- és két oldallégzsák is.