A GT3 RS-re jellemző nagy teljesítmény és a versenyautó-jellegből adódó, szűretlen vezetési élmény mellett az autó teljesíti a közúti forgalomban való részvételhez kapcsolódó követelményeket is.
A nagy fordulatszámot felettébb kedvelő motor 3,6 l lökettérfogatból 7600/perc fordulaton 305 kW (415 LE) teljesítményt produkál. A maximális fordulatszám 8400/perc, az egy literre vonatkoztatott fajlagos teljesítmény pedig 115,3 LE. Ezek az adatok megfelelnek a jelenlegi GT3-as adatainak. Ennek ellenére az RS kivitellel jobb menetdinamikai eredmények érhetők el. Az egytömegű lendkerékkel ellátott, rövid áttételi fokozat-kiosztású, hatfokozatú váltó, valamint a 20 kilogrammal alacsonyabb saját tömeg révén a motor könnyebben veszi a fordulatot, ezáltal a 911 GT3 RS álló helyzetből 4,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet. Ez egy tizeddel jobb, mint a GT3 esetében. A 200-as tempó eléréshez 13,3 másodpercre van szüksége, a maximális sebesség 310 km/h.
Az „RS” jelölés megdobogtatja a Porsche-rajongók szívét. Az olyan Porsche-modellek, mint az 1972-es Carrera RS 2.7 és a 964-es típus 911 RS változata (1991) ugyancsak olyan sportautók voltak, amelyek rendkívüli agilitásukkal és menetdinamikai tulajdonságaikkal tűntek ki. Az új 911 GT3 RS folytatja ezt a hagyományt és elődeihez hasonlóan alap- és homologizációs modellként szolgál a különböző versenysorozatokhoz. Az új „RS” jellemzője a 911 GT3-hoz viszonyítva 44 milliméterrel kiszélesített hátsó karosszériaelem, amit a Carrera 4-től vettek át. Az izmosabb megjelenésű hátsó rész alatt szélesebb a nyomtáv, ami nemcsak a billenési stabilitást növeli, hanem a kétüléses kupé oldalgyorsulás-tűrését is javítja. Egyedi karosszériája ellenére az „RS” 20 kilogrammal könnyebb a GT3-nál, így mérlegeléskor csak 1375 kilót nyom. Ez a súlycsökkentés többek között az állítható karbonszárny, a műanyagból készült hátsó fedél és a könnyű műanyag hátsó ablak alkalmazásának eredménye. Így az egységnyi teljesítményre jutó fajlagos tömeg 4,5 kg/kW.
A jövőbeni alkalmazási területként fontos Gran Tourismo-bajnokságok engedélyezési előírásaira való tekintettel a GT3 RS közúti változata számos olyan műszaki megoldást vonultat fel, amelyek a verseny-változatban is megtalálhatók. A karosszéria szénszálas elemei mellett ilyenek többek között a hátsó tengely osztott keresztlengőkarjai, valamint a teljes keréktartó szerkezet. A belső kivitel az autó sportos céljainak megfelelő: a szénszálas, könnyű kagylóülések a szériakivitelhez tartoznak. Ugyancsak a kivitel része a vezető hatpontos rögzítésű verseny-biztonsági öve, valamint a tűzoltó-készülék. A belső tér fekete, a tetőkárpitot, a kormánykereket és a sebességváltót értékes Alcantara-bevonat borítja.
A külső fényezés ezüstmetál vagy fekete színből választható; külön kívánságra a GT3 RS narancssárga vagy zöld színben is hozzáférhető. A feliratok és a kerekek a külső színhez igazodóan, azzal kontrasztot képező narancssárga vagy fekete színűek. A 911 GT3 RS alapára 111 600 euró (az országspecifikus előírások nélkül). 2007 márciusától a GT3 RS az észak-amerikai piacon is megjelenik.