A Hyundai Motor Company május 28-án végezte el kezdőrúgását az UEFA EURO 2008™ szponzorálási folyamatában, amikor átadta a 265 Hyundai gépjárművet és képletesen a 463 busz-üzemnapot az UEFA-EURO2008™ időtartamára. A labdarúgó Európa-bajnokságot június 7-29. között rendezik meg Ausztriában és Svájcban.
A Hyundai Motor Europe elnöke, K.H. Ahn egy szimbolikus, nagyméretű autókulcsot nyújtott át az UEFA gazdasági igazgatójának, Philippe Margraffnak és az EURO2008™ rendezvény igazgatójának, Martin Kallennek.
“A futball olyan univerzális nyelv és összetartó erő, ami nemzetiségtől, fajtól és vallástól függetlenül mindenkire hatással van. Ez egybevág a Hyundai értékeivel és céljaival,” mondta Ahn elnök.
A Hyundai által kiállított autóflotta élén a luxuskivitelű “Grandeur” szedán áll, ami az UEFA EURO2008™ bajnokság zászlóshajójaként szolgál. Összesen 39 Grandeur-re vár a VIP vendégek és más méltóságok szállításának feladata. Európa legnagyobb sporteseményének partnereként a Hyundai ezen kívül Sonata szedánokat (8 darab), Santa Fe SUV-kat (12 darab), Tucson SUV-kat (2 darab), i30cW modelleket (70 darab) és H-1 járműveket (134 darab) biztosít a rendezvény idejére.
A flotta kiegészítésekén a Hyundai buszokat is biztosít, illetve a nemzeti válogatottak csapatait szállító buszok is a vállalattól származnak. Ez utóbbiakat a Hyundai logó mellett a nemzeti csapat színeivel dekorálják, valamint a szurkolók biztató szlogenjeivel. A rendezvény idejére a Hyundai sofőröket is küld, és természetesen technikai segítséget is nyújt.
A Hyundai nem először szerepel az UEFA megbízható és eredményes partnereként, hiszen már 2002-ben és 2004-ben is a vállalat volt a Labdarúgó Európa-bajnokság hivatalos autószállítója. A sportesemény és az ezzel járó vevőorientált programok rendkívül sikeresek voltak, és a világ futballrajongóinak milliói előtt tették rokonszenvessé a Hyundait.
A Hyundai Motor Company a világ legnagyobb futball-szponzorainak egyike: hivatalos támogatóként szerepelt a 2002-es Korea/Japán FIFA világbajnokságon és a 2006-os németországi FIFA Világbajnokságon is, valamint a FIFA számos egyéb rendezvényén. A vállalat a 2010-es és 2014-es világbajnokságokra is kiterjesztette szponzori szerződését a FIFA-val. A Hyundai Motor Company számára rendkívül fontos töltést ad a futball öröme és a játék izgalma, emellett pedig a nemzetközi futballesemények támogatása révén jelentősen nő a márka ismertsége és imázsa. A futball nagy segítséget nyújt abban, hogy a vállalat a sport-marketing stratégia révén még erőteljesebben megvesse lábát azon európai, afrikai, ázsiai és latin-amerikai országok piacain, ahol a futball a legnépszerűbb sport.