Noha a teljes piac nyomás alatt áll, az Audinak sikerült nagymértékben növelni piaci részesedését. A forgalombahelyezéseket vizsgálva a négykarikás márka 5,1 százalékos piaci részesedést ért el a nyugat-európai régióban 2009 januárjában. Az Audi piaci részesedése a múlt év ugyanezen hónapjában 3,9 százalék volt.
Ezek a számok azt mutatják, hogy az Audi AG állandósította az utóbbi hónapok emelkedő tendenciáját. 2008 utolsó negyedévében a négykarikás márka 5 százalék feletti piaci részesedésével kategóriájának legjobbja lett.
Peter Schwarzenbauer, az Audi AG értékesítésért és marketingért felelős igazgatótanácsi tagja ezt a diadalt elsősorban a márka fiatal termékpalettájával magyarázza. Egyedül 2008-ban az ingolstadti székhelyű cég 12 új modellt dobott piacra. „Termékoffenzívánkat továbbra is teljes sebességgel folytatjuk” – mondta Schwarzenbauer. „Különösen ebben a feszült gazdasági helyzetben elengedhetetlen, hogy az Audi pontosan olyan termékeket kínáljon vásárlói számára, amilyeneket szeretnének. Vonzó és sportos modelleket kell kínálnunk, amelyek tovább lelkesítik az Audi rajongókat – energiahatékony autókat alacsony fogyasztással. 2009-ben is ezt a stratégiát folytatjuk.”
Egyedül 2009 első félévében 6 új Audi modell bevezetése szerepel a tervek között. Schwarzenbauer hozzáteszi: „2015-re számításaink szerint 40 különböző modellt kínálunk majd az Audi vásárlóknak, tele előremutató technikai megoldásokkal. Ennek eléréséhez évente 2 milliárd eurót fordítunk termékfejlesztésre.”
Egy friss kutatás szintén megerősítette az Audi márka stratégiájának sikerét és igazolta a modellpaletta vonzó voltát. A Simpson Carpenter piackutató intézet egy reprezentatív felmérésben próbálta meghatározni, hogy melyik jármű jelenti a németek számára az álomautót. A kutatás eredményei azt igazolták, hogy az Audi lett a németek legkedveltebb autómárkája.