2004-ben az Audi gyári versenyzője, Mattias Ekström megnyerte a sorozatot, ebben az évben pedig minimális különbséggel szorult a második helyre. Mindezek tükrében az Audi tervei egyértelműek a következő szezonra: „Vissza akarjuk szerezni vezető helyünket a Mercedes-Benztől, amely tovább erősítené pozíciónkat a prémium szegmens legsportosabb gyártójaként.” – mondta Dr. Martin Winterkorn, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke.
„Ezzel párhuzamosan a Mercedes-Benz-zel közösen azon dolgozunk, hogy növeljük a DTM jelentőségét és a Formula 1 után a legnépszerűbb és legnagyobb autós versenysorozattá fejlesszük. Az Audi a maga részéről egy hosszú távú, jelenleg minimum három éves időtartamra tervezett szerepvállalással járul hozzá e cél teljesüléséhez.” – tette hozzá Winterkorn.
A két vezető német autógyártó, az Audi és a Mercedes-Benz 2006-ban is egymás ellen fognak küzdeni a DTM-ben, s a várhatóan izgalmas párharcokkal egy nagyszerű hagyományt folytatnak majd. Mindez az Auto Union és a Mercedes Benz „Ezüst Nyilainak” egymás elleni – mintegy 70 évvel ezelőtt vívott – híres csatáit idézi fel. A Mercedes-Benz már évek óta a DTM szereplője. Az Audi 1990-ben, 1991-ben, 2002-ben és 2004-ben elnyert bajnoki címeivel a DTM egyik legsikeresebb és legnagyobb presztízsű márkája. A versenysorozat pedig egymás után dönti meg a különböző rekordokat: az elmúlt szezon tizenegy DTM futamát 922.500 néző követte végig élőben a helyszíneken, s minden egyes versenyt mintegy kétmillió néző élvezte élőben a német ARD televízión keresztül. Ezzel a 2005-ös évad a DTM 21 éves történelmének legsikeresebb periódusa. Nemzetközi szinten is rendkívül magas nézettséget ért el a DTM, amely messze meghaladja az FIA Túraautó Bajnokság (WTCC) és más versenysorozatok nézettségét.
„Egyértelmű, hogy a nézők a legmodernebb túraautók látványos versenyére kíváncsiak.” – mondta Dr. Wolfgang Ulrich, az Audi Motorsport igazgatója. „A DTM pont ezt nyújtja számukra, s a DTM versenyautói annyira megnyerők, hogy a világ legjobb pilótáit is elbűvölik.” – tette hozzá. „Ezzel párhuzamosan a DTM egy ígéretes pénzügyi befektetés is, amely előfeltétele annak, hogy az Audi a 2006-os szezonban 10 versenyautót indítson el.
A 2007-ben bevezetendő új szabályozás pedig tovább fogja csökkenteni a költségeket, amelynek következtében olyan márkák számára is vonzóvá válik a DTM, amelyek egyelőre még csak tervezik a részvételt, vagy éppen más sorozatban vállalnak szerepet. Az Audi és a Mercedes-Benz hosszú távú szerepvállalása egyúttal biztonsági garancia a DTM sorozat valamennyi más márkájának és a partnereknek is.” – mondta Ulrich.
A 2006-os DTM szezonban az Audi a – gyáron belül csak „R12 plus”-nak hívott, továbbfejlesztett – A4 DTM–mel indul. Az aerodinamikai és felfüggesztési módosítások mellett az A4 DTM egy új V8-as motort kapott, amelyet október vége óta tesztelnek. A DTM 2006-os szezonjában 12 verseny szerepel, amelyek közül hatot az Audi AG egyik legfontosabb piacán, Németországban rendeznek majd. A pályák listája három, rendkívül nagy múltú névvel bővült: jövőre az angol Brands Hatch, a francia Le Mans és a spanyol Barcelona is otthont ad majd a DTM futamoknak.
A 2006-os DTM szezonban látványos kiegészítő programként ismét szerepelni fog a SEAT Leon Supercopa és az ADAC Volkswagen Polo Kupa is