A 100.000 m2-es félkész csarnok megvásárlása volt az első mérföldkő az Audi Hungaria történetében. Az gyárterület mérete ma 1,6 millió m2, a vállalat 5.800 munkatársat foglalkoztat. Közel 2 millió motor, valamint 55.000 gépjármű hagyja el évente a győri gyártócsarnokokat.
Az anyavállalat kezdeti terveiben egy 800 főt foglalkoztató, napi 2.000 darab motorra kiterjedő gyártási kapacitással rendelkező vállalat szerepet. Ezzel szemben ma a vállalat 5.800 munkatársa naponta 7.000 motort és 300 gépjárművet állít elő.
„Az Audi Hungaria az AUDI AG és a VW konszern fontos hídfőállása, emellett az ország egyik legnagyobb munkáltatójaként a magyar gazdaság szerves részét képezi. Az Audi Hungaria elmúlt 15 évének nagyszerű teljesítménye a vállalat elkötelezettségének, és motivált munkatársainak köszönhető“, ezekkel a szavakkal gratulált Frank Dreves, az Audi Hungaria felügyelőbizottságának elnöke és az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke a magyar leányvállalat évfordulójához.
Az Audi Hungariánál már a vállalat alapításának évében, 1993-ban elkészültek az első négyhengeres ötszelepes Otto-motorok. A győri gyárban 1994-ben kezdődött el a sorozatgyártás napi 500 egységes kapacitással. A vállalatnál gyártott motortípusok száma az elmúlt 15 évben jelentősen növekedett. Az Audi Hungaria ma már az Audi konszern központi motorszállítója, illetve a világ második legnagyobb motorgyártója. Az 1,6 millió négyzetkilométeres győri üzemben naponta közel 7.000 négy, hat-, nyolc- és tízhengeres dízel- és Otto-motor készül.
A győri gyárban az Audi mellett a Volkswagen konszern többi márkája számára is szállít motorokat. A mai napig összesen 15,4 millió motor készült az Audi Hungariánál. A 15 milliomodik motort a vállalat egy Audi TT-be építette be. Az autót az Audi Hungaria a magyar rendőrség rendelkezésére bocsátja. A gépkocsi a jövőben a közlekedésbiztonság növelését segíti., amit közlekedésrendészeti feladatokra a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság rendelkezésére bocsát.
Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. tevékenységi köre 1998-ban járműgyártással bővült. A vállalatnál azóta az Audi TT Coupé és TT Roadster, 2007 novemberétől már az Audi A3 Cabriolet összeszerelését is végzik. 10 évvel ezelőtt, áprilisban kezdte meg a járműgyártás területe is a sorozatgyártást. Az elmúlt 10 esztendőben közel 400.000 gépjármű hagyta el a gyártócsarnokot.
A 2001-ben üzembe helyezett Motorfejlesztő Központtal a vállalat feladatköre tovább bővült. A motorfejlesztés területén jelenleg 100 munkatárs dolgozik.
2004-ben egy újabb projekt megvalósulásaként megnyitották az Audi Hungaria szerszámgyárát. A szerszámgyártó üzemben számos karosszériaelem készül az Audi R8 Audi RS 4 és RS 6 modellek számára.
„Az Audi Hungaria ma „teljes vertikumú vállalatként“ működik. Célunk, hogy a konszernen belüli versenyképességünket tovább növeljük és így a jövőben is sikeresen pályázhassunk új projektek megvalósítására. Az eddig elért sikereink és a lelkes, jól felkészült munkatársaink kiváló alapot biztosítanak ehhez“, hangsúlyozta Thomas Faustmann, az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. ügyvezető igazgatója.
Az Audi eddigi beruházásainak mértéke a győri telephelyen meghaladja a 3,3 milliárd eurót. Ezzel az Audi az egyik legnagyobb külföldi befektető Magyarországon.
Az Audi Hungaria kivitele adja a teljes magyar export 9 %-át, ezzel a vállalat az ország második legnagyobb exportőre.