Elsőként a Csiki-Bege Kft. autóplázája nyílik meg április második felében, Békásmegyeren. Az üvegpalotában hat szinten, 18 ezer négyzetméteren várják a vásárlókat, és itt rendezik be majd Magyarország eddigi legnagyobb, ötvenállásos szervizét is. Az autópláza kínálatában hat-hat autó- és motorkerékpár-márka szerepel. Olasz és japán márkákról van szó, ám a pontos listát csak később teszik közzé – tudtuk meg Csiki-Bege Lajostól, a kft. ügyvezető igazgatójától. Kiegészítő szolgáltatások sora teszi vonzóvá és egyedivé az új létesítményt: többek között fitnesz-wellness központ, bowlingpálya és pub, egészségmegőrző központ – fogászati centrummal és prevenciós programokkal –, oktató- és konferencia-központ, vendéglő, valamint autós-motoros áruház szerepel a kínálatban. A beruházásra közel hárommilliárd forintot költött a Csiki-Bege Kft.
Várhatóan év végére meg is nyílik az M3-as autópálya kivezető szakasza mellett épülő gigantikus autópláza, ahol a tervek szerint 30 személygépkocsi és hat motorkerékpár-márka modelljei közül választhatnak az érdeklődők. A beruházó, az e célra létrejött Európa AutóPláza Rt. a jövőre készül, hiszen az Európai Unió gépkocsi-kereskedelmét szabályozó úgynevezett csoportmentességi előírásnak megfelelően novembertől megszűnik a jelenlegi területi exkluzivitás: akkortól bármelyik kereskedő bárhol új egységet nyithat. A magyar kereskedők attól tartanak, hogy az év végétől a tőkeerős nyugati versenytársak is megjelennek a piacon. Verhás Dániel, az Európa AutóPláza Rt. vezérigazgatója lapunknak elmondta, egyéb vállalkozásainak jövedelméből származik a nettó 4,3 milliárd forintos beruházás mintegy 30 százalékát kitevő saját tőke. Az üzletember évi 10-15 ezer gépkocsi értékesítésével számol.
A nagy ívű tervekben az autópálya menti Metro áruház melletti 50 ezer négyzetméteres telken olyan komplexum felépítése szerepel, amelyben háromdimenziós lézerszínház is lesz a KRESZ-park, étterem és kávézó mellett. Olyan komplexumot építünk, ahol az autótulajdonosok szórakozhatnak is addig, amíg a szervizben áll a kocsijuk – emelte ki a vezérigazgató, hozzáfűzve: nem feledkeznek meg az okmányirodáról, a finanszírozó intézetek képviseletéről és a biztosítási brókerről sem. A 12 ezer négyzetméteres bemutatótérben két szinten 180 gépkocsit és 30 motorkerékpárt állítanak ki, és lesz egy 92 állásos szervizközpont is.
A szerviz irányítása központilag történik, de a felszerelést a szerződéses márkakereskedők biztosítják. Eddig 12 kereskedő mondott igent a társaságnak, és összesen húsz vállalkozás jelenik meg a házban. Annak érdekében pedig, hogy az ügyfelek ellenőrizhessék a szerelők munkáját, a pénztárnál megkapják azt a DVD-t, amelyre minden munkamozzanatot rögzít a cég.
Az egyre élesedő versenyben csak úgy vetheti meg a lábát új szereplő, ha minden tekintetben kiszolgálja látogatóit. Bérlőinkkel együtt ugyanakkor úgy véljük: nem egymás ellen versenyeznek a pláza márkái, hanem az AutóPláza verseng a piac egyéb szereplőivel – magyarázza a koncepciót Verhás Dániel.