Az ezt követő végső döntőben azután – amelyben 13 típus maradt – a főszerkesztőkből, műszaki- és autósport szakemberekből álló zsűri a Passatot tartotta az első helyre érdemesnek.
A Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke, Dr. Wolfgang Bernhard, és a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Dr. Bernd Pischetsrieder Genfi Autószalon kapcsán rendezett ünnepségen vették át az öt kilogramm súlyú Auto1 trófeát.
„Az Auto1 díj egy sikersorozat megkoronázása” – mondta Dr. Bernhard, megköszönve az olvasók és a zsűri döntését. Emlékeztetett arra a számos díjra, amit a Passat a közelmúltban kapott, és amelyek egyben a Passat „kiváló koncepciójának” bizonyítékai. Hangsúlyozta továbbá: „A dicsőség és a hírnév igen jó alapot szolgáltat. Az igazán fontos mérce azonban, amivel értékelni kívánjuk magunkat, a vevők elégedettsége és a tartós gazdasági siker.”
Az ötödik generációs Passat már 1997-ben elnyerte az Auto1 díjat. 2005. márciusi (Variant, 2005. augusztus) piaci bevezetése után röviddel az új Passat folytatta az előd sikersorozatát. A középkategória vezető típusaként többek között elnyerte az ADAC „Sárga angyal” díját és a Bild am Sonntag „Arany kormánykerék” kitüntetését. Sok európai országban a Passatot választották az év autójává. A Német Szövetségi Autóközlekedési Hivatal (KBA) 2006. januári regisztrációs adatai szerint 10 625 darab Passatot helyeztek forgalomba (piaci részesedés Németországban 26,1 %), s ezzel a Passat kategóriájában az első helyen áll (2005: 98 136 darab autó, piaci részarány 17,6 %).