Egy 2009 februárjában tartandó sportesemény lesz az első alkalom, amikor a két márka megkezdi együttműködését. A közösen támogatott Luna Rossa vitorlás a Louis Vuitton csendes-óceáni sorozatában áll rajthoz, a csapat egyenruháját és a fővitorlát pedig egyaránt az Audi és a Prada lógói díszítik majd. Mindez azt szimbolizálja, hogy a Luna Rossa vitorlás attraktív, dinamikus külseje mögött kizárólag a legjobb minőségű anyagok felhasználásával a legmodernebb csúcstechnológia áll. A Prada és az Audi termékei a színvonalat és a minőséget tükrözik – mindketten az exkluzív anyaghasználat és a precíz kivitelezés megtestesítői. Ez a projekt a sport és a kultúra területén megvalósuló támogatássorozat kezdete.
Az Audi és a Prada egyetért abban, hogy akár a divat, akár az autók világát vizsgáljuk, a luxus alapja a tökéletes formaterv és a megkérdőjelezhetetlen minőség. Mindkét cég kizárólag a legjobb minőségű anyagokat használja termékeihez, legtöbbször az ügyfelek egyedi kívánságaira szabva azokat. Mind a Prada, mind az Audi hosszú tradícióra tekint vissza, amelynek során újra és újra bebizonyították, hogy elég bátrak egy-egy új irányzat megteremtéséhez. Erre a háttérre támaszkodva a két cég közös munkát tervez ebben az évben: „Az Audi és a Prada erős márkák. Célunk, hogy ezen erősségek egyesítésével hosszú távú partnerkapcsolatot építsünk” mondta Peter Schwarzenbauer, az Audi AG igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja. „Reméljük, hogy ez a partnerkapcsolat több közös, sikeres projektben tud kibontakozni majd”.
A kultúra támogatása régóta hagyomány az Audinál, és központi szerepet tölt be a cég filozófiájában. A Prada pozíciója hasonló: az olasz cég 1995-ben létrehozta a „Fondazione Prada” nevű alapítványt, amely a kortás művészeket, építészeket, filmeseket és filozófusokat támogatja. Az Audi szintén 1995-ben lépett színre a kultúra támogatójaként és lett a Salzburgi Fesztivál egyik legfontosabb szponzora. Az Audi regionális események egész sorát támogatja, amely magába foglalja a művészet és a kultúra szponzorálását. A Pradaval karöltve az Audi célja, hogy bővítse az ilyen jellegű tevékenységek körét.
A vitorlázás a legújabb területe az Audi AG átfogó sportszponzorációjának. Az Audi 2007 óta a „TP 52 Breitling MedCup” kiemelt támogatója, amely eseményt 2008-ban át is neveztek „Audi MedCup”-ra. Most a német-olasz partnerkapcsolaton a sor, hogy bizonyítson a Louis Vuitton csendes-óceáni sorozatában.