A 2006-ban indult projekt megvalósítása innovatív és rendkívül rugalmas gyártási eljárást igényelt. Ahhoz, hogy az új modellt az Audi TT Coupé és TT Roadster gyártósorán lehessen gyártani, technikai és infrastrukturális átalakításokat kellett végrehajtani. A beruházás meghaladja az 1,2 milliárd forintot, azaz 5 millió eurót. Az új modell gyártása az immár jól bevált kooperációs gyártásban történik az ingolstadti anyavállalattal (karosszériagyártás, fényezés). A járműgyártás maximális kapacitása napi 300 egység.
Pontosan a 2008-as tavaszi szezon kezdetén áll rajthoz az új Audi A3 Cabriolet. A nyitott A3-as a prémium kategóriát képviseli a kompakt autók osztályában. A cabriolet az A3-as sportos génjeit örökölte. Négy motorból és egyéni többletfelszerelések széles palettájából választhatunk. Az autó Németországban 2008 februártól kapható.
Az Audi cabriolet-k alapvetően klasszikus vászon-tetővel készülnek. Az A3-as Cabriolet harmonikus eleganciájával és coupé-jellegű sportosságával hódít. A hidraulika mindössze 9 másodperc alatt nyitja és zárja a csukott állapotban kevés helyet foglaló tetőt. A tető fél – , illetve teljesen automatikus kivitelben rendelhető – az utóbbi esetben kiváló hangszigeteléssel.
Az autó utastere az Audinál megszokott minőségűi kidolgozást, vonzó dizájnt, ergonómiát és sportos eleganciát nyújt utasainak. Az autó négy utas számára kínál bőséges helyet. A hátsó ülések támlái lehajthatók, a poggyásztér így 260 literről 674 literre növekszik – mind nyitott, mind zárt tető esetén!
Az A3 Cabriolet négyféle motorvariációval rendelhető: két benzines- és két TDI erőforrással. Teljesítményük 77 kW-tól (105 LE) 147 kW-ig (200 LE) terjed. Kívánságra az innovatív S tronic duplakuplungos-váltó viszi át a teljesítményt a kerekekre.