A modellfrissítés ténye persze korántsem meglepő, hiszen a Polo IV 2001-ben, azaz négy éve mutatkozott be, s ennyi idő után szinte kötelező a frissítés. A ráncfelvarrás látható jelei az utastérben (korszerűbb műszerfal, igényesebb anyagok), valamint az orr-részen fedezhetők fel. A kis Polo a vadonatúj, VI. generációs Passat és a szintén új Bora/Jetta szériához hasonló hűtőmaszkot és fényszórótesteket kapott, aminek következtében 19 mm-rel növekedett a kisautó hossza. A külsőn elvégzett finomítások mellett természetesen a műszaki tartalom is fejlődött. Igaz, kevésbé feltűnő módon, mindazonáltal a Polo rendkívül gazdag motorválasztékkal rendelkezik.
Benzinesből két 1,2 literes háromhengeres (55-64 LE), továbbá három 1,4 literes (75, 86 és 100 LE, amelyek közül a középső közvetlen befecskendezéses, azaz FSI), míg dízelből két 1,4 literes, háromhengeres (70-80 LE), valamint két 1,9-es (100-130 LE) rendelhető. Úgy hírlik, az FSI-t és a legerősebb dízelt a magyarországi Volkswagen viszonteladók csak külön kérésre árusítják, az viszont biztos, hogy az 1.9 SDI eltűnik a porondról. Az alapfelszereltség a Trendline szinttől felfelé ugyancsak bővül: az ABS, a vészfékasszisztens, az első elektromos ablakemelő, a központi zár, az első oldallégzsák és a légkondicionáló alapáras tétel lesz, míg az extrák között felbukkan a parkolóradar, továbbá az abroncsnyomás-érzékelő. Az átszabott Polo forgalmazása Európa-szerte, így hazánkban is áprilistól kezdődik, mégpedig változatlan alapárakkal