A kutatásból kiderül, nem a gyors meggazdagodás receptje autógyárban dolgozni: egyszerű betanított gépkezelő munkásként bruttó 151 ezer forintot vihetünk haza havonta, ez a jelenlegi 191 ezres hazai bruttó átlagfizetés mindössze 78%-a. Szlovákiában ugyanezért átszámítva átlagosan bruttó 131 ezer, Csehországban 185 ezer Ft jár.
Az autógyárban dolgozó összes alkalmazott jövedelmét tekintve valamivel kedvezőbb a kép: a magasabb pozícióban dolgozók („fehérgallérosok“) béreit is magában foglaló összesített átlagfizetés bruttó 226 ezer Ft. (Szlovákiában átszámítva 186 ezer Ft, Csehországban 243 ezer Ft)
Természetesen az autógyártáson kívül is van autós élet, ám a felmérés szerint a munkavállalók itt többnyire még alacsonyabb fizetésekért dolgoznak: az autószerelők és a karosszérialakatosok a bevallott jövedelmek alapján bruttó 142 , ill. 134 ezer forinttal kénytelenek beérni. A lakkozók 146 ezer, a karbantartók 188 ezer Ft bruttóval számolhatnak havonta.
Ha szerelmünk az autó, és sokat is akarunk keresni, a merces.hu felmérése szerint erre leginkább valamilyen műszaki tervezői vagy folyamatmérnöki pozícióban van lehetőségünk: előbbiek bruttó 321 ezer, utóbbiak 337 ezer forintot kapnak havonta.
A kutatásból kiderül: a szakmában eltöltött évek számával a fizetés is emelkedik: egy kevesebb mint 1 éve az autóiparban dolgozó munkavállaló átlagosan mindössze bruttó 160 ezret keres, 1-2 év gyakorlattal ez a szám 173 ezer, 3-5 év után 183 ezer Ft, míg egy 6-10 éve a szakmában dolgozó munkavállaló átlagosan bruttó 191 ezer Ft-ot visz haza.
Az autóipar hagyományosan férfi szakterület: az itt dolgozók mindössze 11%-a nő, ők átlagosan 149 ezer Ft-ot keresnek, míg a férfiak összesített átlagfizetése a szektorban 177 ezer Ft.