A búzabézs-metál színű személyszállító mechanikus klímával, hűtésre-fűtésre alkalmas komfort tetővel, állóhelyzeti fűtéssel, 4 hangszórós Beta rádióval, rádió-távirányítású központi zárral, elektromos első ablakokkal és elektromosan állítható, fűthető külső tükrökkel van felszerelve. Az ABS, EDS, ASR és MSR, valamint a vezető- és utasoldali légzsák eleve az alapfelszereltség részét képezik.
Az extrafelszereltséghez tartoznak továbbá az állítható magasságú és fűthető első ülések gerinctámasszal, a tempomat, a dupla tolóablakok és a napfényrolók az oldalablakokon.
Az elmúlt 14 évben egyébként a kiszállított járművek 22 százaléka tartozott a Caddy-, 67 százaléka a Transporter-, 11 százaléka pedig az LT-családhoz. Nem véletlen, hogy a Transporter és a Caddy a legnépszerűbb változatok, hiszen 2003-ban vezető európai szakmai lapok kiadóiból és szerkesztőiből álló 18 tagú zsűri döntése alapján az új Volkswagen Transporter nyerte az „Év Haszonjárműve 2004“ díjat.
A hazánkba 2003. júliusában bevezetett új, ötödik generációs Volkswagen Transporter a lehetséges maximum 126 pontból 115-öt kapott, ami a haszonjármű kategória 12 éves fennállása alatt a valaha elért legjobb eredmény, így rekordnak számított.
Érdemes áttekinteni, hogy a 34 tagú márkakereskedői hálózatban vásárolt egyes modellek milyen motorizáltsággal, milyen színben és mely extrákkal a legnépszerűbbek. A 2004-es adatok alapján a dobozos Volkswagen Caddyt az ügyfelek 85 százaléka 2.0 PD SDI (70 LE), 10 százaléka az 1.9 PD TDI (104 LE), 5 százaléka pedig 1.4 (75 LE) motorral rendelte. A modellek felébe klímaberendezést is rendeltek és 70 százalékuk fehér színű volt. A tavaly kiszállított Volkswagen Caddy Kombi személyszállító változatok több mint fele 2.0 PD SDI (70 LE), ötöde 1.9 PD TDI (104 LE), negyede 1.4 (75 LE) aggregáttal rendelkezik. Negyedüket fehér, ötödüket ezüstmetál színben rendelik, klímaberendezés pedig négyből három autóba kerül. A magasabb felszereltséggel bíró Caddy LIFE személyszállító típus mindegyikéhez megrendelik a klímát, 70 százalékuk 1.9 PD TDI (104 LE) motorral szerelt, míg a többi ügyfél fele-fele arányban választja az 1.4 (75 LE) és a 2.0 PD SDI (70 LE) erőforrásokat. Legjellemzőbben frescozöld (30%) és bolerovörös (20%) színben választják őket, e modellnél már tehát kevésbé érvényesül a fehér szín. A Transporter számos felépítmény fajtával kapható (zárójelben ezek megoszlása a 2004-es kiszállításokban): dobozos (50 %), dupla kabinos (20 %), Kombi-család (19 %), Multivan (8 %), alváz (3%). A modellek mintegy fele 1.9 PD TDI (85 LE), negyede 1.9 PD TDI (104 LE) és 2.5 PD TDI (130 LE), a maradék pedig 2.5 PD TDI (174 LE) aggregátot kap. Külön érdemes kiemelni a Multivan luxus SUV modellt, amelynek kétharmadához rendelik a 2.5 PD TDI (174 LE) motort, valamint minden ötödikbe tiptronic váltót és ugyancsak minden ötödikbe 4MOTION összkerék-meghajtást, amely hamarosan a többi Transporter változathoz is rendelhető lesz. Az LT család szinte minden darabja fehér színben kel el, és négyötöde dobozos változatban. E modellnek csaknem a felét 2.8 PD TDI (158 LE) motorral választják, klímaberendezés található az összes LT mintegy felében.