A társaság ugyanakkor ígéretet kapott arra, hogy az áfakulcs csökkentését a kormány nem kompenzálja a jövedéki adóban, így ilyen árak mellett 10 forintos literenkénti árcsökkentést tudnak végrehajtani januártól. Ez az intézkedés remélhetőleg visszafordítja a benzinturizmust – vélekedett Alács Lajos kereskedelmi igazgató.
A magyarországi üzemanyagárak növekedése mögötti okokról Varró László, a Mol vezető közgazdásza elmondta: tartósan fennmarad az 50–60 dollár közötti olajár, a világ olajpiacát ugyanis keresleti sokk jellemzi, miután a korábban évi 1 százalékosra tehető igénybővülés jelenleg már 3 százalék, de a kitermelési tartalékok gyakorlatilag eltűntek. Az olajárat tekintve egyébként egyértelműnek látszik, hogy az OPEC elégedett a magasabb árakkal, ráadásul sok fontos olajkitermelő országban a politikai bizonytalanság miatt húzódnak a beruházások.
Az új forrásokhoz való hozzáférés egyébként a nagy olajtársaságok számára nem is könnyű, hiszen a nagyobb olajkitermelő helyekről (Mexikó, Szaúd-Arábia) gyakorlatilag ki vannak tiltva. A jövőben egyébként további élénk keresletre lehet számítani, miután az USA tartós fellendülési pályára állt, és több olajat használ, mint más államok. Ráadásul a Kínában és Indiában elinduló motorizáció együttes hatásaként a jelenlegi 83-85 millió hordós napi olajfelhasználás 2025-re 125-130 millió hordóra nőhet.