Az Avensist követően a Corolla Verso immár a második olyan Toyota modell, amely a maximális öt csillagot érdemelte ki az Euro NCAP vizsgálatán.
A Corolla Verso a passzív biztonság terén masszív, merev karosszériával büszkélkedhet, amelyet a Toyota minimális behatolású utastér-rendszerével (Minimal Intrusion Cabin System, MICS) egészítettek ki. A MICS minden egyes alkotóelemét úgy alakították ki, hogy a rendszer az ütközési energia elnyelése és szétszórása révén a lehető legjobban mérsékelje az utastér deformálódását. Ugyanez a biztonsági szerkezet található meg a Toyota Avensis karosszériáját borító lemezek alatt is.
Az új Corolla Versóban összesen kilenc légzsák található – köztük a kategóriában első ízben alkalmazott 18 literes térdlégzsák, amelynek a vezetőt érő erőhatások és sérülések csökkentésében játszott szerepét és hatékonyságát hivatalosan is igazolta az Euro NCAP program. A Corolla Verso tervezésekor a Toyota továbbfejlesztette a térdlégzsák-technológiát, így az Euro NCAP teszthez hasonló frontális ütközések során 40 százalékkal kisebb terhelés éri az autó vezetőjének térdét.
A vezető és utasoldali légzsákok kétfázisú aktiválása mellett a vezetőoldalon üléshelyzet-érzékelő található, míg az autó orrában, a lökhárító mögött elhelyezett érzékelő a becsapódás súlyosságát méri. Oldalirányú ütközés esetén oldal- és függönylégzsákok óvják az első és hátsó utasokat. Ugyancsak alapfelszerelés a kétfázisú, hang- és fényjelzéssel működő figyelmeztető rendszer, amely mindkét első utas biztonsági övének bekötését felügyeli.
A Toyota figyelme a gyermekekre is kiterjedt: a Corolla Versóhoz a piacon kapható egyik legjobb gyermekülést kínálja a gyár. A második üléssor külső üléseit hárompontos ISOFIX rendszerrel szerelték fel. Ezen túlmenően a Corolla Verso kiváló négycsillagos eredményt ért el a legújabb Euro NCAP gyermekbiztonsági teszten.