A Suzuki 2001 óta a General Motorsszal közösen fejlesztette a járművet. A vállalat minisztériumi engedéllyel eddig három üzemenyagcellás modellt tesztelt közúton: 2003 októberében az MR Wagon-FCV-t és a Wagon R-FCV-t, majd később, 2004 decemberében ismét az MR Wagon-FCV-t.
Az SX4-FCV kiváló futási teljesítményt produkált a GM által gyártott nagy teljesítményű üzemanyagcella segítségével, amelyhez a Suzuki fejlesztett 70 MPa-os hidrogéntartályt és könnyű, kompakt kondenzátort, amely a fékek használatakor nyert energiát az üzemanyagcella terhelésének csökkentésére fordítja gyorsításkor. A Suzuki azt tervezi, hogy az SX4-FCV-t a közutakon is teszteli, és ennek eredményei alapján fejleszti a modellt a későbbi kereskedelmi használatra.
A G8-ak július 7-én kezdődő Hokkaido Toyako Csúcstalálkozójának alkalmából a Suzuki a találkozó nemzetközi médiaközpontjának környezetvédelmi pavilonjában állítja ki az autót.