Közzétette 2004-es, immár harmadik alkalommal megrendezett átfogó felmérését a J. D. Power közvélemény és piackutató cég. A számos szempontot felvonultató autópiaci kutakodás ez alkalommal Németországra irányult, és a felmérésben a 24.483 megkérdezett autótulajdonos majdnem 800 millió kilométer tapasztalatairól számol be. Az összegzés eredménye: a japánok minőségben, megbízhatóságban és vevő-elégedettségben is vezetik a piacot.
A Subaru márkakereskedésekkel és szervizekkel a legelégedettebbek a német autósok. Olyannyira, hogy ebben a tekintetben még az abszolút győztes Toyotát is megelőzték. A Subaru – a világ legnagyobb összkerékhajtású gépjárműgyártója – “vevőelégedettség” kategóriában növelte pozícióját, és 81,5 %-os elégedettségi indexével jelentősen jobb eredményt ért el, mint a többi márka általánosságban, amelyek átlagértéke (28 márka szerepelt a tesztben) 78,6 %-ot tesz ki. A „Subaru titok” megértéséhez az ad támpontot, hogy a japán tulajdonú márkák közül ez az egyetlen, amelynek minden egyes autója valóban a szigetországban készül.
A többiek autóit Angliától Kínáig, Lengyelországtól Indiáig a világ minden táján gyártják és szerelik. Az általános márkaértékelés presztízs szempontból is megerősíti a Subaru egyre feljebb ívelő szárnyalását. A hat csillag emblémájú autó ebben az évben leszorította a BMW-t a 3. helyről és biztosította magának összesítésben is a dobogós, harmadik helyet. Minőség és megbízhatóság tekintetében a márka második helyezést ért el a Toyota mögött. Az első tíz közé egyébként alig fért be nem japán autó.
Márkahűség tekintetében szintén a japánok vezetnek, ami természetes, hiszen ez az adat az ügyfelek elégedettségével szorosan összefügg. A neves J. D. Power piackutató intézet több mint 30 éve végez közvélemény kutatást az autóvásárlók körében az Amerikai Egyesült Államokban, és több más kontinensen és országban. Igen tanulságos megfigyelni az elmúlt 10 év adatait a világ minden tájáról, és elgondolkodni, mi lehet az oka az ennyire látványos átrendeződésnek.