Az új Toledo sokoldalúbb elődjénél és érezhetően nagyobb teret kínál az utas- és a csomagtérben egyaránt. Az egyedülálló vonalvezetés és sportosság határozza meg a harmadik generációs Toledot, melynek piaci bevezetését ez év végére tervezik.
Az új Toledo az elődmodellek lényegi elemeit ötvözi: az első 1991-ben bevezetett modell ötödik ajtaját, a második generáció átlagon felüli csomagterét és a jövőbemutató SEAT-dizájnt. Walter ‘da Silva jellegzetes dinamikus vonala a Toledon is felismerhető, melyet a kétszínű lakkozás méginkább kiemel.
A Toledo prototípusa méreteiben megelőzi versenytársait. Az autó hossza 449 cm, szélessége 177 cm, magassága pedig 158 cm. Az 500 literes csomagtartó könnyedén hozzáférhető. Meghatározó része a prototípusnak az üveg panorámatető, melyen keresztül beáramlik a természetes fény az utastérbe. A prototípust 19 colos keréktárcsákkal és 235/35-ös kerekekkel szerelték fel. Az autóban kettős Xenon fényszórók és a legújabb multimédiás technológia található. A Toledo prototípust direkt-befecskendezéses 2 literes FSI motor hajtja.
A harmadik generációs Toledo mellett egy másik újdonságot, a SEAT Ibiza Cuprát is bemutatták Barcelonában, mely az első olyan modell, ami egyidejűleg benzines és dízel erőforrással is elérhető lesz. A dízel változat 160 lóerős 1.9 TDI motorral felszerelt. Ez az a legerősebb dízel erőforrás a SEAT történetében. A 160 lóerős dízel Ibiza Cupra 7.6 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, maximális sebessége pedig 220 km/h. A 180 lóerős benzines változat 7.3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, maximális sebessége eléri a 229 km/h-t.