A SEAT éves sajtókonferenciáján Dr. Andres Schleef SEAT elnök egy “Új SEAT”-ról beszélt, mely az Alteában ölt alakot és egyben fordulópontot jelent a cég történetében. Az új SEAT család tagja az első olyan autó, melyet az Audi márkacsoporton belül fejlesztettek ki. Összesen 400 millió eurót fektettek a Martorellben kialakított gyártási részlegbe, valamint további 182 millió eurót a kutatás- fejlesztésbe. Igy a SEAT összesen 582 millió eurót invesztált az Altea modellbe, ami egyértelműen mutatja a cég elkötelezettségét az új generációs autók és a Martorell-i gyár fejlesztése iránt.
2003-ban a SEAT összesen 460.040 gépkocsit gyártott, ami 2,1%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A szám magában foglalja a martorelli gyárban és a Volkswagen csoporthoz tartozó gyárakban elkészült gépkocsikat is. Az eredmény figyelemre méltó, hiszen 2003 júniusában befejeződött az Inca gyártása és kb. 5000 gépkocsi gyártása hiúsult meg a szakszervezetek és a gyár beszállítói között kialakult konfliktus miatt.
A SEAT 460.151 autót szállított ki ügyfeleknek 2003-ban, gyakorlatilag ugyanannyit, mint 2002-ben. A márka a nyugat-európai piacok zsugorodása ellenére tartani tudta eredményét. Ez leginkább annak köszönhető, hogy a nehéz piacokon átlagon felül sikeres volt a márka: Nagy-Britanniában 17,5%-os, Németországban 14,2%-os növekedés volt tapasztalható.
Jelentős növekedést könyvelt el a márka Horvátországban, Szlovákiában és Magyarországon is.