Amellett, hogy ez a hibrid erőforrás három különböző kategóriában is az első helyen végzett, megkapta a Nemzetközi Év Motorja 2004 díjat is. A Díj története során ez a motor gyűjtötte be a legtöbb elismerést egyetlen év alatt. A Toyota összehangolt hibrid hajtásrendszerének erőforrása megnyerte az 1,4 és 1,8 liter közötti motorok versenyét. A Toyota Prius kimagaslóan csekély fogyasztása (vegyes üzemben átlagosan csupán 4,3 l/100 km) külön elismerést is kapott, azaz első lett a „Legtakarékosabb Motor” kategóriában. Sőt, a zsűri a Prius erőforrását tartotta a legjobbnak azon motorok közül is, amelyeket az elmúlt 12 hónapban (2003 júniusa és 2004 májusa között) új autókhoz lehetett megrendelni. E három siker nyomán a Prius motorja nyolc másik kategória győztesével kelt harcra a legjelentősebb, a Nemzetközi Év Motorja 2004 díjért, és végül úgy nyerte azt meg, hogy a második helyezettet hatalmas előnnyel utasította maga mögé.
A Toyota Prius érte el az eddigi legmagasabb pontszámot ebben a versengésben: 380-at.
“Ezek a díjak azért fontosak számunkra, mert elismerik erőfeszítéseinket, amit a Toyota Hibrid Szinergia Hajtás kifejlesztése során tettünk. E díjak ugyanakkor lelkesedéssel is eltöltenek minket, és további ösztönzést adnak ahhoz, hogy a jövőben még takarékosabb és még környezetbarátabb erőforrásokat fejlesszünk ki”, mondta Dr. Takehisa Yaegashi, a Toyota Motor Corporation Erőforrás fejlesztő részlegének igazgatója.
Az új Toyota Prius hibrid rendszere az első olyan rendszer, amelyet a Hibrid Szinergia Hajtás filozófiájával fejlesztettek; ennek alapja a vezetési élmény és a környezetbarát üzemmód közötti homogén egyensúly.
A díjról:
A Nemzetközi Év Motorja díjat 1999 óta osztják ki. Célja, hogy elismerésben részesítse a világ legjobb motorjait. Az idei versenyben minden olyan erőforrás részt vehetett, amelyet egynél több országban, nagy sorozatban gyártott autóban árultak 2004. május 26. előtt. A zsűrit öt kontinens 24 országából érkezett 56 elismert újságíró és szakíró alkotja. A Nemzetközi Év Motorja díj mellett további 11 díjat is kiosztanak, amelyeket a különböző lökettérfogatú motorok kategóriáiban, az üzemanyag-fogyasztás vagy éppen a teljesítmény terén legjobbnak tartott erőforrásnak ítélnek oda. Díjat kap az adott évben bemutatott legjobb új motor is.