Erről nemcsak a rali- és pályaversenyek eredménylistái tanúskodnak, hiszen ma már az Audi sorozatgyártású quattro-modelljei is utánozhatatlan vezetési élményt biztosítanak.
Egy briliáns ötlet vezetés közben havas terepen- ennyire volt szükség az első quattro születéséhez. Az 1980-ban debütált első quattro azonnal bestseller lett az állandó összkerékhajtásnak, a 200 lóerős öthengeres turbómotornak, és újszerű sportosságának köszönhetően.
1982 és 1984 között négy világbajnoki rali címet szerzett a quattro, a legendás pilóták teljesítményei a mai napig felejthetetlenek maradtak. Aszfalton is meggyőző az állandó összkerékhajtás teljesítménye. Az Audi túra versenyautói a legértékesebb díjakat nyerték meg világszerte.
Az első „ős-quattro” mellett időközben számos utcai használatra gyártott Audi is megjelent. Napjainkban a quattro technológia a négykarikás ingolstadti márka egyik legmeghatározóbb értéke. 2004 végéig az Audi 1.815.396 quattro meghajtással szerelt gépkocsit gyártott. A jelenlegi modell programban 74 különböző összkerékhajtású változat érhető el.
Magyarországon az elmúlt négy évben jelentősen nőtt a quattro technológiával szerelt gépkocsik aránya: míg 2001-ben a kiszállított autók 21,5%-a rendelkezett quattro meghajtással, addig 2004-ben már csaknem 32%-ra emelkedett a quattro-val szerelt modellek aránya az összeladáson belül.
A quattro ma már egyet jelent a szabadsággal, az emócióval, a biztonsággal és a dinamizmussal. Az Audi quattro nem csupán hajtóerő, hanem szerves része a márka jövőbemutató technológiájának.
quattro-történelem
1977-ben az Audi 80-ast alapul véve megalkották az első összkerék meghajtású Audit. A szaksajtó áradozott a forradalmi quattro technikáról: „Zseniális! A 2000-es év műszaki színvonala már most elérhető”-mondták akkor. Az már csak egy külön érdekesség, hogy az Audi műszaki főnökét dr. Ferdinand Piëchnek hívták.
A ralisportban 1981-ben debütált ezen modell 300 lóerős változata, s már rögtön bemutatkozásának évében három világbajnoki futamgyőzelmet aratott. Három évvel később a quattrónak hála új legenda született: Walter Röhrl a későbbi kétszeres világbajnok győzött a Monte Carlo ralin.
Ezt követően pedig szinte futószalagon érkeztek az újabb és újabb győzelmek, többek között a híres coloradói Pikes Peak versenyen, illetve a Német Túraautó Bajnokságon. Azóta a Pikes Peak név már autóként is ismerősen csenghet a négy éve bemutatkozott tanulmányautó és utcai változata a Q7 miatt. Ezt követően az Audi sportautók meghódították az amerikai versenyeket is, a TransAm STC sorozaton 1988-ig nyolc győzelmet arattak az Audi 200 quattroval, és elhozták az egyéni és a konstruktőri bajnoki címet is. Az amerikai sikerek után Walter Röhrl és Hans Joachim Stuck 1990-től a német DTM sorozaton is nyolc győzelmet értek el az Audi V8-as sportautójában, melyet Christian Abt az Audi A4 quattro autóval folytatott.
Az 1973-tól folyó rali világbajnokságokon az Audi 24 futamgyőzelmet aratott elsősorban Röhrl, Björn Waldegard és az egyetlen kiemelkedő női raliversenyző Michelle Mouton vezérletével. Ez alapozta meg a később Le Mans-ban és a DTM-ben ma elért sikereket.