A Sanghaj Pudong Xin üzleti negyedében székelő új társaság, a Mazda Motor (Shanghai) Business Management & Consulting Co., Ltd – röviden Mazda China Operations; „MCO” – a Mazda első száz százalékig saját tulajdonban álló cége e kulcsfontosságú piacon. Alapító törzstőkéje 7,5 millió dollár, ám a tervek egy sanghaji műszaki központ nyári alapítását követő további beruházásokról szólnak.
Az új társaság üzleti tevékenysége március végén veszi kezdetét, dolgozói állománya ez év végére a tervek szerint eléri a 70-80 főt. Az új társaság igazgatótanácsának elnökévé Kiyoshi Ozakit, a Mazda kínai üzleti tevékenységének igazgatóját és első ügyvezetőjét nevezték ki, az elnök-vezérigazgató pozícióját Satoshi Tachikake, a Mazda kínai üzleti részlegének vezérigazgatója tölti be.
A Mazda középtávú célja egy olyan rendszer felépítése, amely a kínai piacon 2010-re már 300 ezer jármű gyártására és értékesítésére alkalmas. Ennek megvalósítása érdekében a Mazda 2005. január 7-én bejelentette, hogy részt kíván venni a Changan Ford új, nanjingi összeszerelő üzem építéséről szóló projektjében.
Kínai eladási hálózata fejlesztésére a Mazda január 17-én a First Auto Works (FAW) társasággal létrehozandó értékesítési vegyesvállalat – a FAW Mazda Motor Sales Co., Ltd. (FMSC) – tervét tette közzé. Az elkövetkezendő két vagy három év során termékkínálata bővítésére a Mazda nyolc modell bevezetését tervezi a kínai piacon.