Készletkezelési rendszere folyamatos fejlesztésének részeként az M3P optimális raktározott mennyiségeket, hatékonyabb kiszállítást és lendületesebb üzletmenetet tesz lehetővé a Mazda japán kiskereskedelmi és szerviztevékenységében. Az előnyöket pedig a vásárlók élvezhetik: jobb kiszolgálás, rövidebb szállítási határidők. A
z M3P bevezetése az első lépés a Mazda világszerte tervezett erőfeszítései sorában, az autóipar vezető raktárkészlet-ellenőrző rendszerének fokozatos kialakítása érdekében. A „point of sale” POS menedzsment rendszer mindenütt megtalálható a kiskereskedelemben – például szupermarketek – és minden termékértékesítéssel kapcsolatos információ tárolását lehetővé teszi az üzlet számára. Az összesített adatok azután raktárkészlet-ellenőrző rendszerben alkalmazhatók. A Mazda az első cég az autóipari szektorban, amely raktárkészlet-ellenőrzés céljaira be kívánja vezetni a POS-rendszert.
Az M3P rendszer 240 ezer Mazda által kezelt cikkre terjed ki. A POS raktárkészlet-ellenőrzés lehetővé teszi a Mazda M3P rendszere számára a partnereknél álló készletek kezelését, a többszintes készletellenőrzést és az igény-előrejelzések módosítását. Automatizált kereskedői készletkezelés A POS menedzsment a vevőkezelés jelenlegi kereskedői módszereinek hatékonyabbá tétele érdekében automatizálja a készletellenőrzést, hatékonyabbá téve az értékesítési munkát. A rendszer minden kereskedő termékskáláját és alkatrészkészletét az igény szerinti szabályzás érdekében minden kézi beavatkozás nélkül rendszeresen felülvizsgálja. Mindez a márkakereskedőknél a rendszeres átvizsgálások – például járműellenőrzés és alkatrészcserék – 90 százalékának elvégzését egy órán belül lehetővé teszi. Az előkészítő tárgyalások Japánban már befejeződtek, s a rendszer 2005 áprilisában országszerte megkezdheti működését.