Három kerék, két ülés, 92 kW (125 LE) teljesítmény az új modell legfőbb jellemzői. A Volkswagen a Los Angelesi Autószalonon tartja az amerikai piacra szánt, teljesen új koncepción alapuló crossover jármű, a GX3 világpremierjét.
A GX3 a Volkswagen Moonraker Team és a kaliforniai Volkswagen Design Center együttműködésének eredménye. A GX3-ban egy rendkívül izgalmas ötlet vált valóra, amely most már érett a sorozatgyártásra is. Egy biztos: három kerekével és egyedülálló formájával a Volkswagen GX3 egy teljesen új dimenziót nyit meg az autózás és a motorozás történetében. VW emblémás motorkerékpár: A könnyű, gyors és környezetbarát GX3 sokkal közelebbi rokonságot mutat egy motorkerékpárral, mint a hagyományos építésű autókkal. A kétüléses Volkswagen egyszerre egyedülálló, szemtelen, fiatalos és szélsebes. Az új jármű újradefiniálja a mobilitást, egy egész kis kirándulássá varázsolja a napi munkába járást és sportos karaktere révén új menetdinamikai távlatokat nyit. A felépítéséből adódóan a GX3-at egyedül vezetve is haladhatunk Amerikában a szélső sávban, amely az amerikai nagyvárosokban többek közt a motorkerékpárok, a hibridjárművek, a több utas által használt autók, illetve a tömegközlekedési járművek számára fenntartott sáv. Lenyűgöző menetteljesítmények, kevesebb, mint 17.000 dollárért: A GX3-at egy 1,6 literes motor hajtja. A négyhengeres aggregát 92 kW (125 LE) teljesítmény leadására képes.
Csak ennyi lenne? A GX3 azonban ennél több: egy vérbeli jármű, egy motor, amely két, egymás mellett lévő üléssel rendelkezik. Éppen ezért a 125 lóerős teljesítmény és a 152 newtonméteres forgatónyomaték bőségesen elegendő a mindössze 570 kilogramm súlyú Volkswagen dinamikus mozgatásához. A jármű tömegéből és a motor teljesítményéből adódó tömeg-teljesítmény arány 4,56 kg/LE amelynek következtében a GX3 mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, a keresztirányú gyorsulás kanyarodáskor pedig elérheti az 1,25g-s értéket, amely megegyezik egy vérbeli sportautónál mért értékkel, s mindez egy olyan járműben, amelynek ára nem éri el a 17.000 dollárt. Ezzel párhuzamosan a világ egyetlen másik sportautója sem kínál – még megközelítőleg sem – olyan kedvező fogyasztási értéket, mint a GX3, amely mindössze 5,2 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométeren.
A GX3 hamar gyártáséretté válhat, ebben döntő szerepet játszik majd az amerikai vásárlók visszajelzése.
A Volkswagen GX3 mind koncepciójában, mind megjelenésében lényegileg különbözik az amerikai utakon ma megtalálható járművektől. Épp ez az, amiben a Volkswagen nagy hagyományokkal bír, ugyanis a Volkswagen az 50-es és 60-as években éppen a szokatlan, ma már legendának számító modelljeivel hódította meg az amerikai piacot. A Bogár, a Dune Buggy és a VW-busz – amelyet az USA-ban „csak” mikrobusznak hívtak – voltak koruk kultuszautói, de még ma is kuriózumnak számítanak. 2006-ban pedig a Volkswagen ismét valami teljesen szokatlant, valami nagyon újat mutat be. Moonraker: A GX3 koncepciója egy fiatal mérnökökből, formatervezőkből, gyártási és értékesítési szakemberekből álló nemzetközi csoporttól származik, amely 2005 elején kezdte meg működését az Egyesült Államokban. Feladatuk az volt, hogy valósítsák meg az amerikai járművezetők kívánságait, álmait és szükségleteit. Egyetlen cél lebegett a szemük előtt: a lehető legnagyobb vevőelégedettséget szerették volna elérni. A csoport létrejöttének hátterében az áll, hogy a jövőben nem csak a Németországban kifejlesztett Volkswageneket kínálják az amerikai piacon, hanem kifejezetten az amerikai vásárlók igényei szerint terveznek és gyártanak majd Volkswageneket. A fenti célnak egyik leglátványosabb és legkülönlegesebb eredménye a GX3 lett. A GX3 formája a kaliforniai Volkswagen Design Center Santa Monica-i munkatársainak keze alatt született meg. A stúdió a jövőben szorosan együtt fog dolgozni a Volkswagen amerikai termékstratégiai részlegével.
A GX3 bepillantást enged a jövő automobiljainak izgalmas és gazdag spektrumába, amelyek kifejezetten az amerikai piacra készülnek majd. A Volkswagen kaliforniai formatervezői csapatának egy egyszerű és tökéletes jármű kifejlesztése lebegett a szeme előtt. A GP motorkerékpárokra és a Formula-1-es versenyautókra jellemző minimalista dizájn ihlette meg a formatervezőket, amelynek eredményeképpen a GX3 egészen egyedi érzéssel tölti el a szemlélőt. Ezek a stílusbeli befolyások a jármű külsején többek közt az egy darabból álló hátsó sárvédőn, középen elhelyezkedő domináns kipufogón, a szabadon lévő első kerekekben és a mattezüst fényezésben nyilvánulnak meg. A GX3 dinamizmusát lendületes vonalvezetés hangsúlyozza még jobban, amely a jármű elején optikailag a karosszéria „kettéválását” tükrözi vissza.
Ez a két rész aztán a jármű hátulján, az ülések mögött, a túlnyúló sárvédőben egyesül. Az aranyszínű és feketére eloxált rugók és felfüggesztés, valamint a LED-alapú fényszórók szintén a motorsport és a versenypályák által ihletett dizájn részei. Ugyancsak öntudatos és magabiztos kisugárzást nyújt az „autó” hátulja a 18 colos hátsó kerékkel, valamint a 315/30 R18 méretű abronccsal. Az „autó” eleje tiszta V alakot formáz, amely az aktuális Volkswagen dizájn szellemében készült, egyúttal pedig közeli rokonságban áll a GTI formájával. Tény: a GX3 nem tagadja le rokonságát a motorkerékpárokkal, épp ellenkezőleg: kihasználja az egyedi formájában rejlő előnyöket. A GX3 beltere rendkívül tárgyilagos; semmi sem vonja el a figyelmet a vezetés élményétől.
A beltérben a vezető oldalán egy ötpontos öv, a motorkerékpároknál használatos kerek mérőműszerek, valamint egy, a Golf GTI által inspirált, rozsdamentes acélból készült sebességváltó kar helyezkedik el. Karosszéria: A jármű alapját a nagy szilárdságú, a csavarodásnak is ellenálló acélból készült Space-Frame keret jelenti, amelyre szénszálas anyagból került a karosszéria és a belső borítás is. Az ülések mögött 80 literes csomagtartó is található. Avantgárd alváz: A 215/45 R17 méretű első kerekeket kettős keresztlengőkaros futóművek kapcsolják a karosszériához. Míg az első felfüggesztés kiképzése erősen emlékeztet egy autóéra, a hátsó futómű egy motorkerékpár felfüggesztését követi: a hátsó kereket egy, a jármú jobb oldalán kinyúló lengőkar rögzíti. A motor hajtóereje hatfokozatú váltón keresztül lánchajtás segítségével jut el a 315/30 R18 méretű hátsó kerékhez – ami szintén a Superbike-ok világát idézi. Pont ez az, ami illik a GX3-hoz, egy Volkswagen, amely minden hagyománnyal szakít annak érdekében, hogy újradefiniálja a menetkényelmet és a mobilitás szabadságát.