2009 februárjától azonban változott az Euro NCAP értékelési rendszere, az egyes kritériumok tovább szigorodtak, illetve még szélesebb körűvé váltak. Az új Golf a lehetséges öt csillagból immár az új rendszerben is ötöt gyűjtött be, s a megújult Euro NCAP tesztek eddigi legjobb összesített minősítésével általában véve is a jelenlegi legbiztonságosabb autónak bizonyult.
Arról, hogy az új Golf minden idők legbiztonságosabb Golfjaként jelenhessen meg, már jó időben gondoskodtak tervezői. Ennek megfelelően az újdonság már alapkivitelében is teljes körű biztonsági felszereltséget kínál, illetve aktív és passzív tekintetben egyaránt a legmagasabb fokú védelemről gondoskodik: elektronikus menetstabilizáló (ESP), továbbfejlesztett biztonsági karosszéria, a vezető térdlégzsákjával együtt összesen hét légzsák, valamint a vezető és az első utas számára innovatív fejtámla-rendszer, amely baleset során a nyakcsigolyák sérülési veszélyét mérsékli. Mindezt az ütközésfelismerő érzékelők új és innovatív rendszere, illetve a hátsó ülések biztonsági öveinek becsatolását ellenőrző, extrafelszerelésként kapható funkció egészíti ki. Utóbbi a hátsó külső üléshelyekhez rendelt oldallégzsákokkal és biztonságiöv-előfeszítőkkel együtt már automatikusan a felszereltség része.
Nem csoda hát, hogy az új Golf az Euro NCAP törésteszten már 2008 októberében is kiválóan bizonyított, s a lehetséges 37-ből 36 pontot gyűjtve, utasvédelem tekintetében ötcsillagos minősítést szerzett. A gyermekutasok biztonsága terén – a biomechanikai értékekre kapott maximális pontszám mellett – négy, míg a gyalogosvédelem vonatkozásában három csillaggal ismerték el, s a Német Autóklub (ADAC) októberi közlése szerint a piac „egyik leghatékonyabb gyalogosvédelmet nyújtó modellje”.
Az új Golf most újból a legjobb minősítést szerezte meg az Euro NCAP értékelésében. Ezúttal már az új, jóval szigorúbb feltételek és szélesebb körű kritériumrendszer szerint vizsgálták, s ismételten a lehető legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítéssel ismerték el.
Sőt, az új Golf a szigorúbb értékelési rendszerben is mércéül szolgál, ugyanis az összesített értékelés szerint is a legjobb autóként végzett. Az ötcsillagos minősítéshez 2009. február óta az adott járműnek mind a négy kategóriában – Utasvédelem – Felnőttek; Utasvédelem – Gyermekek; Gyalogosvédelem; Biztonsági segédrendszerek (új) – illetve az összesített értékelésben is külön-külön teljesítenie kell egy minimális szintet. A korábbi, 1997 óta alkalmazott rendszer csak a frontális és az oldalirányú ütközést, illetve a gyalogosvédelmet értékelte. Az új eljárás azonban az olyan segéd- és biztonsági rendszereket – például az új Golf modellekben már ma is a szériafelszereltséghez tartozó elektronikus menetstabilizálót (ESP) – is eleve bevonja az értékelésbe, amelyek a balesetek megelőzésében és a súlyos sérülések kockázatának mérséklésében segédkeznek. A megújult értékelési rendszerben mindezt a nyakcsigolyákra ható terhelést vizsgáló, a hátsó ütközéseket modellező törésteszt egészíti